Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 827 ggr
[Sandi92]
2017-07-20 14:50

Blir så ledsen!! :'(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag brukar träffa på en liten grå tabby honkatt när jag går med mina katter i sele på kvällarna. Väldigt liten trots att hon är fullvuxen och väldigt snäll både mot mig och mina katter. Jag har tänkt många gånger att hon lever väldigt farligt, då hon ofta springer över en trafikerad väg där folk kör som dårar, plus alla andra faror som finns för en utekatt mitt inne i ett bostadsområde.

Idag fick jag reda på att ett ungdomsgäng som brukar hänga utanför en pizzeria i närheten där katten brukar vara har misshandlat denna lilla stackaren igår kväll. 😭 Sparkat och kastat sten på henne. Blir så ledsen. Särskilt när det är en katt som jag träffat och klappat så många gånger. Personen som såg detta försökte gå fram till katten (hon låg skadad på gräset) men då blev katten rädd och sprang haltandes iväg.

Jag är så himla glad att jag har mina katter inne när jag hör sånt här. Släpp inte ut katter om ni bor i tätbebyggda områden! Fattar inte hur man kan göra det om man bryr sig om sin katt. Bor man väldigt lantligt så kan det vara ok, men inte annars.

Bilden tog jag på henne för ca en månad sen när hon låg och rullade sig framför mina fötter. 😕

Annons:
Maria
2017-07-20 14:55
#1

Så ledsamt😕

Satan var irriterad jag blir på folk som bara släpper ut sina katter vind för våg.😡

Givetvis blir jag upprörd över vad folk kan ta sig till men det går ju att undvika detta.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annielle
2017-07-20 15:02
#2

Fy så vidrigt! Förstår inte hur någon kan bete sig så fruktansvärt mot ett oskyldigt djur!😮😕😡

Det är anledningen till att jag inte skulle klara av att ha en utekatt, skulle jämt vara rädd för att sådana här grejer skulle kunna hända bland annat.

Har tyvärr ingen innekatt heller på grund av att jag tycker att det är synd om en katt som inte får gå ut och vistas i naturen och leva sitt "eget liv" också. Bor i en etta dessutom, känns mer ok om man åtminstone bor i hus.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

[Sandi92]
2017-07-20 15:14
#3

#2 En etta är väl i minsta laget, men innekatter lever mycket bra liv om dom får stimulans i form av lek, utevistelse i sele/rastgård, klösträd att klättra i och en kattkompis att leka med. Det är ett gammalt synsätt som hänger kvar att katter måste springa omkring vind för våg ute för att ha ett bra liv. Om man har en innekatt på för liten yta och inte stimulerar den så mår den såklart dåligt. Det krävs lite mer tid och engagemang av ägaren än om man bara släpper ut den.

Annielle
2017-07-20 15:32
#4

Visserligen en stor etta (43kvm) med balkong, min granne har katt i sin lägenhet på 25 kvm och går så vitt jag vet aldrig ut med den ens!!😕

Skulle bara fungera med en katt för min del dock, måste ta med den på tåg ett par gånger om året när jag hälsar på mina föräldrar 30 mil bort, tillräckligt för mig att bära en katt då.

Skulle definitivt gå ut med den i sele dagligen i så fall och stimulera den inomhus.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Honestyisdead
2017-07-20 15:33
#5

Stackars katt!

Aleya
2017-07-20 15:34
#6

Och detta är varför jag lätt hamnar i bråk. Jag blir så rosenrasande då jag ser att folk misshandlar katter. Men det är vidrigt att folk med gott samvete kan låta katter springa fritt. Då det finns så många knäppskallar

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
sp0ngeb0b
2017-07-20 16:00
#7

Fy vad tråkigt, stackars kisse 😭  Tråkigt dock att man ska behöva hålla katterna inne bara för att folk inte kan bete sig. Det är typ som att man ska behöva ha konstant uppsikt över allt man äger bara för att vissa inte vet skillnad på mitt och ditt. Jag tycker man ska få ha sin katt var man vill. Jag har dock min katt utomhus, för att jag tror katten mår bäst av det.

Honestyisdead
2017-07-20 16:30
#8

#7 Det är inte bara därför man inte ska släppa lös katter utomhus. Och det tror jag du vet.

Maria
2017-07-20 16:33
#9

#7 Risken är väl ändå bra mycket större med trafik,  andra djur, bli instängd, fastna osv. än det är att bli utsatt för elaka människor.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: