Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 615 ggr
poupouche
7/13/17, 6:31 PM

jag har problem med mina katter

Jag har 2 hankatter + 1 hona, hankatterna är kastrerad men in honan, de hankatterna passar inte ihop, o jag undrar om det är därför att honan är inte kastrerad, en passar bra med honan när de är ensamma i ett rum, den andra också, men när de är alla tre tillsammans, en morrar o andra han + honan bråkar med honom o sedan den som morrar gömmer sig o rädd för de andra. Han har alltid varit orolig, o ibland kissar han i lägenhet,  de är alla tre inne katt.

Först fick jag honan, sedan kom han som är orolig o som kissar ibland (förut det var värre) o de fick tillsammans den 3e - Vad ska jag göra , jag blir ledsen att se att han är inte riktig lycklig.

Annons:
Herveaux
7/13/17, 6:43 PM
#1

Varför kastrerades inte honkatten redan innan du tog in en okastrerad hankatt?

Kastrera honkatten.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Honestyisdead
7/13/17, 6:45 PM
#2

Är inte båda hanarna kastrerade? Så uppfattar jag det

Herveaux
7/13/17, 6:48 PM
#3

#2 Jag tolkade "Först fick jag honan, sedan kom han som är orolig o som kissar ibland (förut det var värre) o de fick tillsammans den 3e" som att honkatten och hankatt nr1 fick ungar; hankatt nr2, men jag kanske missförstod texten. 🤐


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Honestyisdead
7/13/17, 6:56 PM
#4

Ja det är lite svårläst.

Jag tänkte på "Jag har 2 hankatter + 1 hona, hankatterna är kastrerad men in honan"

poupouche
7/13/17, 7:33 PM
#5

både hanarna är kastrerad, det är bara honan som är inte det , o katten som är orolig fick med honan den 3e katten, o jag börja att tänka att det är för det att dem 2 hanarna trivs inte ihop även om de är far o son

Stallmima
7/13/17, 8:24 PM
#6

Börja med att kastrera honan, andra steg om de fortfarande inte går ihop är omplacering av någon av katterna. Trist men det är bättre att katterna mår bra och inte går runt och "passar" på varandra. Lycka till med vad du än gör  🐱

Annons:
Lena
7/14/17, 11:17 AM
#7

Problemet kommer att lösa sig om alla katterna blir kastrerad. Det är det som är problemet. Katter som inte är kastrerade kissar fel det här till bilden. Det blir även bråk mellan katter där någon är kasterad och andra inte. Eller om alla är okastrerade. Kastrering är A & O för alla katter som inte ska ingå i seriös avel. Och som situationen ser ut i Sverige idag med så många hemlösa katter bör alla huskatter kastreras.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: