00 - Allmänt kattprat

jag har problem med mina katter

2017-07-13 18:31 #0 av: poupouche

Jag har 2 hankatter + 1 hona, hankatterna är kastrerad men in honan, de hankatterna passar inte ihop, o jag undrar om det är därför att honan är inte kastrerad, en passar bra med honan när de är ensamma i ett rum, den andra också, men när de är alla tre tillsammans, en morrar o andra han + honan bråkar med honom o sedan den som morrar gömmer sig o rädd för de andra. Han har alltid varit orolig, o ibland kissar han i lägenhet,  de är alla tre inne katt.

Först fick jag honan, sedan kom han som är orolig o som kissar ibland (förut det var värre) o de fick tillsammans den 3e - Vad ska jag göra , jag blir ledsen att se att han är inte riktig lycklig.

Anmäl
2017-07-13 18:43 #1 av: Herveaux

Varför kastrerades inte honkatten redan innan du tog in en okastrerad hankatt?

Kastrera honkatten.

// Harley
Sajtvärd Star Stable iFokus
Medarbetare Hundar iFokus
"Your differences make you important and special"

Anmäl
2017-07-13 18:45 #2 av: Hera

Är inte båda hanarna kastrerade? Så uppfattar jag det

Anmäl
2017-07-13 18:48 #3 av: Herveaux

#2 Jag tolkade "Först fick jag honan, sedan kom han som är orolig o som kissar ibland (förut det var värre) o de fick tillsammans den 3e" som att honkatten och hankatt nr1 fick ungar; hankatt nr2, men jag kanske missförstod texten. Tyst

// Harley
Sajtvärd Star Stable iFokus
Medarbetare Hundar iFokus
"Your differences make you important and special"

Anmäl
2017-07-13 18:56 #4 av: Hera

Ja det är lite svårläst.

Jag tänkte på "Jag har 2 hankatter + 1 hona, hankatterna är kastrerad men in honan"

Anmäl
2017-07-13 19:33 #5 av: poupouche

både hanarna är kastrerad, det är bara honan som är inte det , o katten som är orolig fick med honan den 3e katten, o jag börja att tänka att det är för det att dem 2 hanarna trivs inte ihop även om de är far o son

Anmäl
2017-07-13 20:24 #6 av: Stallmima

Börja med att kastrera honan, andra steg om de fortfarande inte går ihop är omplacering av någon av katterna. Trist men det är bättre att katterna mår bra och inte går runt och "passar" på varandra. Lycka till med vad du än gör  Katt

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.