Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 509 ggr
reptilegirl75
7/3/17, 7:37 PM

Angående aggressiv katt

Hej! Behöver verkligen hjälp! Vi, jag och dottern på 3 år, har passat en katt, Molly, tidigare och det har gått bra. Nu har vi hämtat hem en kattunge, en hane. Han är jättesnäll! I förrgår kom Molly hit och vi trodde att det skulle gå bra. Först fräste hon åt kattungen och gömde sig sedan under sängen. Jag har fått klappa henne utan problem. Men nu har det gått 2 dygn och Molly vägrar komma fram. Hon har gått på lådan och ätit under nätterna. Sedan gömmer hon sig igen. Har skärmat av lägenheten så att katterna inte ser varandra och de har egna skålar och kattlåda. Men idag när jag skulle klappa Molly fräste hon och försökte attackera mig!!! Blev helt paff! Nu ligger hon under sängen och morrar åt mig! Vad ska jag göra??? Familjen som äger henne är i Danmark och jag vet inte vad jag ska göra!! Är rädd för att Molly ska göra mig eller dottern illa! Snälla ge mig tips!!!!

Annons:
Aleya
7/3/17, 7:46 PM
#1

Hon är nog bara inte van vid att den nya katten är där. Om dottern är så pass gammal så förklara för henne att Molly är rädd just nu och att hon ska undvika att klappa katten. Testa feliway också så kanske allt lugnar sig. Finns att köpa för el-uttag

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

tlover
7/3/17, 7:46 PM
#2

Det låter mer som en rädd/osäker katt än en aggresiv katt enligt mig. Försök inte att klappa katten om inte katten själv visar att den vill det. Låt katten ta det hela i sin takt och låt inte dottern klappa katten om den inte vill det heller.

l'm back

Pyttelite
7/3/17, 7:49 PM
#3

Är Molly kastrerad?

Fortsätt att håll dom åtskilda - det tar ett tag innan katter vänjer sig vid varandra. Molly är livrädd just nu. Låt henne vara ifred så att hon kan lugna ner sig.

När hon är lugn försök att leka med henne så att hon blir trygg. Klappa henne om hon vill bli klappad träng er inte på för då kan hon bli aggressiv igen.

Det tar tid!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Upp till toppen
Annons: