Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 6168 ggr
Eliinn
7/1/17, 6:01 PM

Vårta/inflamerad talgkörtel på hakan?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Vad kan detta vara? våra, inflammerad talgkörtel ?

Har inga plastmatskålar längre men hade tidigare om det kan komma från det…

Hon verkar inte ha nå besvär utav den överhuvudtaget och den har inte växt någonting vad jag kan se, den bara var där en dag när jag kollade… Den är mjuk om man tar på den. Hon bryr sig heller inte om jag petar på den.
Är det något man bör låta en veterinär titta på eller är det inget jag behöver bry mig om så länge hon inte har besvär av den ?
Eller kan jag göra något åt det den själv, tvätta med nånting t.ex ?

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Annons:
OberonsMatte
7/1/17, 6:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Den där utväxten ser nästan precis ut som utväxten min Moltas hade på halsen under flera år. Eftersom den började växa ganska snabbt för ett par månader sedan har den opererats bort nu. I hans fall togs det en biopsi först som visade "kristaller"(!),  vilket tydligen är väldigt ovanligt, men efter att ha analyserat hela utväxten kom man fram till att det var en godartad tumör som utgått från en hårsäck.

Så här såg Moltas utväxt ut precis innan den opererades bort:

Sajtvärd Katter iFokus

Eliinn
7/1/17, 7:21 PM
#2

#1 Var väldigt lik Tequilas faktiskt. Fast Tequilas är nog inte fullt så stor. Hennes är liksom uppdelade i två småvårtor, fast ser ut att utgå från samma punkt.
Tror jag ska rådfråga veterinären lite snabbt nästa gång vi är på vanliga stambesöket med andra katten Milton, mest om hon tycker att det är något jag borde boka tid till så det får kolla närmare.

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Upp till toppen
Annons: