01 - Avel, Genetik, Uppfödning

Ungkarl söker kärleken!

2017-06-24 20:54 #0 av: nettan_1992@hotmail.com

Hej alla kattälskare!

Mitt namn är Anneta och jag är stolt "mamma" till Zac och Findus. Zac är 6 år och kastrerad, Findus är ett år och har blivit könsmogen.

Nu vill Findus nämligen gå på dejt, och jag undrar om det finns någon kattdam i Stockholm som är intresserad av att träffa en stilig Europé. Findus är en mycket graciös katt, med en fin personlighet och bra egenskaper.

Skriv gärna till mig om detta låter intressant!

Vänligen.
Anneta

Anmäl
2017-06-24 21:51 #1 av: Hera

Har han stamtavla? 

Anmäl
2017-06-24 22:06 #2 av: burmamys

Jag undrar samma sak som Hera, har katten stamtavla? Om du är seriös bör du länka till kattens stamtavla samt berätta vilka hälsotester som är gjorda.

Kattrasen europé har bevarandestatus hos jordbruksverket, och det finns inte så många avelskatter, så om din katt verkligen är en europé med stamtavla så bör du komplettera din annons. En europé ser ut som en klassisk bondkatt, rasens syfte är just att bevara denna, på ett seriöst sätt med stamtavla och hälsotester.

Men om din katt istället är en huskatt utan stamtavla så har han okänd bakgrund och bör kastreras. Vi har alldeles för många huskatter för att det ska vara okej att avla fram fler.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.