Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 625 ggr
rumpenstiltzkin
2017-06-19 08:22

dålig i magen av sin vanliga mat?

Min ena katt har plötsligt blivit väldigt lös i magen och verkar inte som något bättre än att hon plötsligt inte klarar av sina vanliga mat längre?

För någon vecka sen började det och då bytte vi till skonkost från veterinären (royals gastro nånting) plus pro kolin och allt va lugnt o sedan började jag fasa lugnt över till vanliga maten. 

Allt var ok under fasningen men sen när hon fick enbart sin mat igen så blev hon direkt lös i magen.

Nån som vart med om liknande? Hon äter Mjau (portionspåsar) och ätit det större delen av sitt liv så vet inte varför hon helt plötsligt skulle sluta tåla det :/

Vet inte vad jag ska försöka ge henne för mat nu. Om jag ska fortsätta med skonkosten igen. (ska ringa vet igen sen efter jobbet)

Annons:
Pia-69
2017-06-19 08:36
#1

Du kan ju prova Fortiflora påsar, nyttiga mag och tarmbakterier som pudras på maten, de flesta katter tycker dessutom att det smakar gott, och det hjälper mot tillfällig diarré. Men det kanske inte skulle skada att göra en koll hos veterinären också! Se länk! 🙂

http://www.apotea.se/purina-fortiflora-katt


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Katthemsmatten
2017-06-19 12:30
#2

Kan vara så att du fasade tillbaka för tidigt. Fortsätt med i/d. Om det inte blir bättre kan det vara så att katten utvecklat en allergi och då kan jag rekommendera d/d. Ställ in dig på att katten kommer behöva specialkost resten av livet, för säkerhets skull.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Upp till toppen
Annons: