Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 707 ggr
[Confringo]
2017-06-14 19:50

Foderdilemma

Hämtar hem min katt på måndag, har ett litet problem med fodret. Den maten han får hos nuvarande ägaren finns inte att köpa varken där jag bor eller på någon av sajterna jag brukar beställa ifrån. Vore det bättre att införskaffa ett snarlikt foder (det han får nu är inte så bra, inte spannmålsfritt mm, finns ju ganska gott om såna foder även om det inte är exakt samma märke) eller helt enkelt ge maten jag tänkte ge senare direkt? Har bland annat Applaws hemma tills han kommer, i annat fall kan jag skaffa en liten påse typ royal canin eller nåt sånt mög och sedan fasa över till fodret han ska få sen.

Annons:
Herveaux
2017-06-14 20:07
#1

Du kan inte få med dig en laddning av det gamla fodret från nuvarande ägaren så att det blir en succesiv övergång?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Fridaaaa
2017-06-14 20:41
#2

Säger samma som #1 :)

Vad är det för mat katten får nu hos ägaren?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

jollycox
2017-06-14 21:48
#3

Var köper uppfödaren maten?

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

[Confringo]
2017-06-16 00:06
#4

#3 fodret heter natures touch nånting, hon köper på djuraffär som inte har någon butik i min egen stad längre. klart jag kan fråga om jag kan få lite av det gamla fodret, men tänkte fråga iallafall eftersom det verkar vara extremt snarlikt massa andra fodersorter som vore lättare för mig att få tag på utan att jag behöver tigga mat av hon jag köper katten av.

Fridaaaa
2017-06-16 10:10
#5

#4 Handlar inte om att tigga mat av personen du köper katten av.
Övergångsfoder anser jag att man alltid ska skicka med när man säljer ett djur.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Herveaux
2017-06-16 10:26
#6

#5 Instämmer. Har alltid fått med mat när jag tagit över omplaceringar,
både katter och hundar.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
MonicaLagerquist
2017-06-16 10:28
#7

För mig som uppfödare är det en självklarhet att skicka med mat och sand som katten är van med sen tidigar.

Stolt ägare till fem La permer

[Confringo]
2017-06-16 17:25
#8

märker att jag inte kommer få ett svar på själva frågan jag ställde här, får vända mig någon annanstans verkar det som. tack ändå.

Herveaux
2017-06-16 17:27
#9

#8 Varför krångla till det med att köpa ett nytt liknande foder när du kan (eller iaf borde) få med dig foder katten är van vid när du hämtar hem katten?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[Confringo]
2017-06-16 17:32
#10

#9 för att det inte är säkert att jag kan få med mig mat när jag hämtar katten. får som sagt ställa min  fråga någon annanstans.

Herveaux
2017-06-16 17:35
#11

#10 OK, bra tajming förra ägaren har om maten är slut lagom tills katten flyttar…


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Upp till toppen
Annons: