Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2076 ggr
IzaEleonora
6/11/17, 11:37 PM

Blod i kattlådan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej har lite panik här hemma! Min ragdoll kastrat var nyss på lådan och kom ut och fick lov att ta bort diarré som fastnat i pälsen samt såg jag lite rött. Gick för att rensa lådan och såg då en slemmig blodfläck som var ca 4cm lång (bifogar bild) Vad kan detta bero på? Ringer självklart veterinär imorgon när de öppnar. Kan det vara fodret? Han får just nu bozita large cat torrfoder och royal canin blötmat (som han är helt besatt i) Han har varit duktig på att hetsäta och spy upp torrfodret men han har aldrig spytt upp blötmaten. Så vi börjar tro att det inte har med hetsätningen att göra utan en intolerans Han är pigg i övrigt då han ätit igen och busat med brorsan. Dela gärna med er av eran expertis ❤

Annons:
[AnimeV4]
6/12/17, 12:38 AM
#1

Jag tycker att du ska ringa och rådfråga veterinären direkt. Vart bor du? Evidensia är en kedja som alltid brukar ha öppet och de finns på många ställen i Sverige.

IzaEleonora
6/12/17, 7:58 AM
#2

Bor i Örnsköldsvik, våra kliniker öppnar nu åtta så ska ringa runt och hoppas på en tid!

Honestyisdead
6/12/17, 12:22 PM
#3

Hur har det gått?

Var ju rejält med blod.

[AnimeV4]
6/12/17, 4:32 PM
#4

Ja, hur går det TS?😕

IzaEleonora
6/12/17, 4:58 PM
#5

Fått tid hos veterinären, dock tidigast var imorgon 10.00. Han beter sig som vanligt så störst chans att det är en inflamation i tarmen! Skriver här så fort jag vet mer ❤

[AnimeV4]
6/12/17, 7:25 PM
#6

#5 Men lilla kissen då. Tur att ni fick komma in relativt tidigt! Håller tummarna.

Annons:
LillaMyggan
6/13/17, 9:03 PM
#7

hur gick det

Honestyisdead
6/13/17, 9:38 PM
#8

Undrar också.

IzaEleonora
6/13/17, 11:21 PM
#9

Hon klämde och kände på honom, färgen på blodet samt att det var slemmigt antydde förlamning i tjocktarmen. Kunde också vara analsäckarna men det testa hon och såg att de var normala. Även då han är innekatt och vi ej har några växter hemma så kan det inte bero på djurrester eller någon giftig växt. I och med att han är pigg, äter som vanligt och söker upp lek med brorsan så fick jag åka hem med specialkost och en matskål för att förhindra hetsätningen :) Om han börjar visa att han mår dåligt och det händer igen så ska vi röntga, men vetrinären trodde inflammationen lägger sig med skonkosten :)

[[eskils_]]
6/13/17, 11:49 PM
#10

Låter hoppfullt! Vad fick han för skonkost?

IzaEleonora
6/14/17, 7:16 PM
#11

10# få se det var royal canin gastrointestinal eller i/d från hills som basmat. Ska ges lite flera gånget om dagen. Sen Canicur som ges morgon och kväll.

Upp till toppen
Annons: