Annons:
Etikettertillbehörutrustning
Läst 1045 ggr
Danielamartinas
5/29/17, 11:12 PM

Tips på stor kattlåda

Hej, Jag är på jakt efter en STOR, djup kattlåda som rymmer mycket sand och har lock. Är det någon här som har något tips? Jag har funderat på att göra ett hål i sidan på en förvaringslåda, men är orolig att den utskurna kanten blir för vass.. Är det någon som har testat att göra en egen kattlåda?

Annons:
Katti
5/29/17, 11:28 PM
#1

Har du kattungar? Annars går det utmärkt med förvaringslådor utan hål (fast då kan du ju så klart inte lägga på locket 😎. Jag har bara såna till ett helt gäng katter och det är kanon. Mycket mindre sand på golvet! När vi har kattungar får de egen låda med låga kanter.

Men om du skär ut hål i kanten och det blir vasst så går det att fila kanterna jämna. Duger inte det så tejpa dem med t ex silvertejp!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Siggebus
5/30/17, 7:46 AM
#2

Varför vill du ha lock?  Ska det vara på när katten använder det eller hur menar du?
Jag har en låda från Ikea - finns i olika storlekar. Den är perfekt för man kan ha djupt med grus utan att det skvätter över när katten krafsar

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S09850874/
Som sagt - finns i många olika storlekar

Silvestris
5/30/17, 9:00 AM
#3

Jag använder stora plastbackar från IKEA/Biltema/Jula. Det finns lock om man vill ha det och det går bra att göra egna hål, fila bara ner kanterna (och tejpa eventuellt) så att det inte blir vasst.

Honestyisdead
5/30/17, 9:37 AM
[AnimeV4]
5/30/17, 2:31 PM
#5

Jag har också en plastback då min katt vill ha mycket sand och med mycket sand kommer inte kisset ner i botten och fastnar så att det är krångligt när man städar sen. Funkar bra!

Dimocarpus
5/30/17, 6:17 PM
#6

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Annons:
Danielamartinas
5/31/17, 11:15 AM
#7

Tack för alla bra svar!

#1 Jag har inte kattungar, utan en herre som påminner om en grävmaskin 😉

#2 Vi vill ha lock för att kunna ställa tvättkorgen på locket 🙂 Katten använder den upphöjda tvättkorgen som språngbräda för att ta sig upp på en hög hylla i badrummet.

Det får nog bli en stor förvaringslåda där vi skär av en del av locket så att lådan blir som en toppmatad, men ändå får plats med tvättkorgen 🙂

Upp till toppen
Annons: