Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 961 ggr
vendelay
5/29/17, 8:07 PM

Alternativ till Almo Nature?

Jag har skrivit ett par trådar tidigare och beklagat mig över att honkatten här hemma vägrar allt utom torrfoder. För några månader sen hittade vi dock ett märke och en smak hon ÄLSKAR! Det är Almo Nature Alternative Chicken Breast. Vi hade visserligen testat den tidigare men då passade det inte fröken…

Nu ska det tydligen sluta säljas i Sverige och jag blir helt knäpp. Vet ni något bra alternativ som hon kanske kan tänka sig att tycka om? Jag har försökt med bland annat Applaws men de innehåller annat än kyckling och det vägrar hon. Vanlig rå kyckling (alltså som en köper i vanlig butik) går inte heller hem.

Hon älskar den verkligen, hon blir alldeles uppspelt när hon märker att jag börjar prassla med maten och hon slänger sig över maten direkt. Jag har åkt runt till butiker och köpt upp deras förråd (hehe… 😇) men det har inte blivit så mycket ändå. Letar på internet nu men måste ju ha något att byta till när det är helt borta.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Pia-69
5/29/17, 9:22 PM
#1

Det finns på zooplus.se, det är ett tyskt företag. Jag brukar handla foder och annat därifrån. Kommer det att sluta tillverkas helt eller är det bara här i Sverige det ska sluta säljas? Kolla även på bitiba.se! 🤓


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Pia-69
5/29/17, 9:28 PM
#2

Såg nu att just den sorten du efterlyste inte verkar finnas på zooplus… sorry! 😣


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Sasao
5/29/17, 11:54 PM
#3

Min systers kräsna katt gillar Porta 21 med kyckling, portionspåse. Har för mig att det finns på zooplus eller bitiba.

vendelay
5/30/17, 8:28 AM
#4

#1 Jag vet inte, det var någon i en djuraffär som sa att det skulle sluta säljas i Sverige bara 😕 Som du säger finns just den sorten inte på zooplus 😕

#3 Den ser bra ut, verkar bara vara ren kyckling och inte konstiga grejer. Får lov att testa den, tack!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: