Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 4481 ggr
Masterkatten
5/22/17, 6:34 PM

Mörka fläckar på nos och i mun

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Finns det någon som har svar på vad detta kan vara? Han var hos veterinär och han sa han såg inget fel men de var så mycket annat så de var inte fokus just på munnen o nosen vid det besöket. Tacksam om någon har förslag och kunskap

Annons:
jollycox
5/22/17, 9:30 PM
#1

Har det uppkommit nyligen?
Om han alltid haft så så är det nog pigmentfläckar.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Pia-69
5/22/17, 9:32 PM
#2

Är det något som kommit plötsligt eller är det något han haft länge?


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Masterkatten
5/23/17, 1:02 AM
#3

Den på nosen såg vi första dagen. Men har inte kollat i munnen noggrant. Hade tankar om att han bränt sig på nosen. Har inte haft katten länge så kan inte svara på om han är född så. Någon som har katt med pigmentfläckar och kanske känner igen? Eller några andra tankar?

Uppkatten
5/23/17, 8:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Pigmenteringen på nosen tycker jag påminner om vad jag ser hos katter på katthemmet ibland. Jämför med bilden jag bifogar.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Masterkatten
5/23/17, 10:59 AM
#5

Tack för svar. Efter en del googlande så har jag kommit fram till att det är pigment. Tydligen är de vanligt bland röda katter och de är alltså helt ofarligt👍☺

Tyst
5/23/17, 2:59 PM
#6

#5 Japp, vanligt på rödisar 🙂 Jag panikade och åkte till veterinär som undrade varför jag var inne med en katt som fått lite åldersrelaterade pigmentfläckar, men i övrigt var frisk som attan. Vi skrattade gott!
Ganska dyrt dock… önskade att jag hade googlat haha.

Annons:
Masterkatten
5/23/17, 5:19 PM
#7

#6 klart man blir orolig för sina älsklingar. Hellre vara på säkra sidan men klart googlande kostar ju inte lika mycket😉

Maria
5/23/17, 5:23 PM
#8

Vi hade en rödvit katt som hade likadana pigmentfläckar och de ändrades och blev större med åren.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: