Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1771 ggr
Snusdosan
2017-05-13 11:37

Hjärnskada eller dylikt?

För cirka tre dagar sedan kom aldrig våran honkatt (kastrerad) på åtta år hem, idag kom grannen till oss och sa att hon satt på deras altan och vägrade gå (kan tillägga att vi bor på radhus). Han hade försökt flytta på henne men hon hade blivit aggressiv så han vågade inte ens gå nära henne, och hon brukar aldrig någonsin vara aggressiv mot någon. När vi tog hem henne så var hon ostadig på hela sin högra sidan, mest på framtassen och när hon skulle äta lade hon sig ner på den sidan då hon inte kunde hålla upp sig, balanssinnet var helt väck, hon vinglade även långsamt nedför trappen. Ingen annan i familjen förutom jag får röra henne så jag satte mig vid henne på golvet när hon gick runt i cirklar. Hon gick runt och runt, flera varv, fram till spegeln och kollade på sig själv och sen fortsatte hon i det exakta spåret fram till mig, strök sig emot mig och ville bli klappad innan hon gick samma runda om och om igen. Vi ska åka till veterinären på måndag (då det är stängt på helgen) men jag undrar om någon någonsin varit med om samma sak? Har ni någon aning om vad det skulle kunna vara? Skulle gärna vilja ha ett hum om vad det kan vara.

Annons:
Maria
2017-05-13 11:41
#1

Det här låter ju oerhört allvarligt. Finns det ingen akutveterinär alls att få tag på?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Uppkatten
2017-05-13 11:42
#2

Man kan ringa antingen till Agrias telefonveterinär för rådgivning/diskussion men även de stora dygnet-runt-öppna djursjukhusen brukar gå att ringa i akuta ärenden. Låter som att katten ev kan ha blivit påkörd, vilket kan innebära inre skador. I mina öron låter det som att katten behöver komma under veterinärvård omgående.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MonicaLagerquist
2017-05-13 11:43
#3

Katten behöver OMGÅENDE komma till en veterinär.Det är bara att sätta sig i bilen och fara till närmsta klinik som har öppet.

Stolt ägare till fem La permer

Snusdosan
2017-05-13 11:48
#4

Tacksam för svaren. Ska försöka leta upp en klinik som har öppet på en gång! Återkommer hur det går.

Annielle
2017-05-13 12:13
#5

Min första tanke var att hon kan ha fått en Stroke, men kan ju ha blivit påkörd eller något annat också, väldigt svårt att veta.

Veterinär måste ju kolla upp vad det är.

Hoppas att det inte är allvarligt, eller åtminstone blir bra snart!🌺

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Maria
2017-05-13 12:53
#6

Du får skriva och berätta hur det gått.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Misse_lisa222
2017-05-13 13:11
#7

Stackars! Hoppas det löser sig och att det inte är något allvarligt!

Silvestris
2017-05-13 21:15
#8

Distriktsveterinärerna har alltid jouröppet. Deras möjlighet att ta hand om sällskapsdjur begränsas dock av att de kan vara ute och ta hand om lantbruksdjur. Det låter definitivt som att din katt behöver komma till en veterinär akut.

Vixxen
2017-05-13 23:20
#9

Bra att du uppsöker veterinär TS! 

Kan vara allt från hjärnblödning, stroke till att hon blivit påkörd…

Ary
2017-05-16 12:41
#10

Jag undrar hur det har gått…

Hoppas ju att det har gått bra.

Annielle
2017-05-16 13:30
#11

Undrar jag med! Hoppas verkligen att kissen lever och mår bra!

Var dig själv, det finns redan så många andra.

KarateZingo
2017-05-20 22:56
#12

Att hon går runt i cirklar kan bero på hjärninflammation

Misse_lisa222
2017-05-24 20:26
#13

Hur har det gått med katten?

Annons:
Snusdosan
2017-07-19 10:25
#14

Ber om ursäkt för väldigt sent svar, tog ett uppehåll från sociala medier ett tag. Vi fick tyvärr avliva henne på plats.

Vixxen
2017-07-19 11:36
#15

Oj, vad tråkigt! 🌺

Annielle
2017-07-19 16:19
#16

Usch vad hemskt och tråkigt! *Stor kram*🌺

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Darkylucy
2017-07-20 09:19
#17

hände exsakt min första katt Darky så trode först den fått rabies den brukade vara så snäll men senare blev den helt galen och  skulle döda allt den såg förutom mej tog den till vetrinären tog alla möliga prover dom hittade inget men dom sa att den mår värkligen inte bra dom trode det bästa var att ta bort den😢 var ett jätte fin katt helt svart var jätte snäll annars förut men den blev så sjuk😕 tråkigt med din katt ochså

the darkynessLyssnar på musik

Upp till toppen
Annons: