Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 915 ggr
Bunnyboho
2017-05-07 14:48

Katt får panik på nätterna

Hej, jag har en katt som är döv och 3 år. Vi tog han när han var 1 år och han var väldigt skygg, vi har lyckats få han att bli mer kelig och nu vill han alltid vara hos oss, han tycker inte om att bli klappad på ryggen utan vill bli "spankad" på sidan av rumpan 😊 han har börjat sen ungefär en månad sen att mitt i natten börja jama jätte högt och försökt söka skydd, då antigen i garderoben eller under sängen. Han bryr sig inte om vi kommer och klappar han visar han att vi är här eller nå sånt utan springer mot golvet till närmsta skrymslet. Vi har varit hos veterinären och det är inget fel på han fysiskt. Han är även kastrerad och innekatt men får vara ute i sele. Har även hund och kanin hemma. Är det nån som känner igen detta beteende ? MVH Elin 😊

Annons:
Wellcraft
2017-05-07 15:09
#1

Jag har upplevt att många katter beter sig skumt på natten, antagligen för att det är då de är som mest aktiva.

Säker på att det inte är något lekryck?

Mitt ex katt brukade jama högt och springa från gömställe till gömställe, tillsynes rädd men egentligen var det lek.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Emmaboy
2017-05-07 17:21
#2

Eftersom detta är något som kommit först efter två år, är första tanken jag får om något kan ha förändrats i hans tillvaro i samband med att beteendet uppstod? Annars tänker jag på om det kan vara så att han behöver mer aktivering under dagarna så att han blir tröttare och sover på nätterna.

Bunnyboho
2017-05-09 10:12
#3

Tack för svar! Ska testa lite nya saker nu 👍😊

Bunnyboho
2017-05-09 10:13
#4
Bunnyboho
2017-05-09 10:13
#5
Upp till toppen
Annons: