Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1147 ggr
[Devya]
2017-04-23 07:10

Respektlös konstig människa

Igår så bjöd jag och min sambo över hans kompis. Han är någon jag gillar för han är väldigt snäll och mjuk mot djur. Han tog med sig sin flickvän som vi aldrig hade träffat tidigare. I början gick det riktigt bra och de gav vår sociala katt otroligt mycket uppmärksamhet och hon njöt mycket av det. Mittiallt så började tjejen lägga skosnöret runt halsen på katten och knöt fast det. Jag blev helt shockad men hennes kille tog av det. Det hände ett par gånger och jag förstod inte varför hon höll på så. Kissen vår brydde sig inte mycket om det utan skuttade på som vanligt. Oberoende är det ju inte ok att knyta ett snöre runt en katts hals! Också då tjejen skulle lyfta upp min katt så var hon ganska hårdhänt och bara svingade upp henne i hennes famn och ville hålla kvar henne fast hon stretade emot. Sa emot henne där för det såg Såg så fel ut! Killen började leka med händerna med katten vilket jag sa åt honom att det är inte bra men han fortsatte. Kissen blev väldigt ivrig och då hon gick till tjejen bet hon hennes händer (bara pånlek men ändå) och tjejen tar katten i nackskinnet och håller ner henne. Min kisse är helt förvirrad och inte undra på! Jag tog kissen till mig och tröstade henne för det är ju inte hennes fel! Hon leker annars aldrig med händerna. Kan ju säga att min kisse slutade gå till henne fast hon försökte locka till sig henne med hennes favortleksak, snöret. Hon började tvivla på vad den människan skulle göra härnäst. Sen snackar jag med den här tjejen och tydligen har hon katt själv. Då hennes katt gör något fel så tar hon den i nackskinnet och smäller till den?! Fick också höra att hennes katt är en vildkatt som hon tog in. Han var rädd för människor och väldigt skygg. Vad gör hon då? Varje gång hon gick in till rummet och han började fräsa så fick han vara utan mat! I fyra dagar var han utan mat för han fräste åt henne. Jag mådde så otroligt dåligt igår efter allt det här och vi tänker ALDRIG bjuda hit dem igen. Hur kan man bete sig så här? Nu i efterhand önskar jag att jag hade rytit åt henne istället för att lugnt och stilla säga till henne. Jag har aldrig varit med om att en kattmänniska beter sig så där mot andras katter. Jag var i ett chock tillstånd och likaså min sambo som fattade knappt vad som hände mitt framför ögonen på oss. Kan säga att jag grät lite efter de hade gått för det hade känts så otroligt fel. Hela kvällen blev liksom en mardröm och inte bara för att hon gjorde de här mot min katt men för de obehagliga vibbar jag fick. Hon var så otroligt hård och kall att jag kände mig obehaglig till mods. Behövde prata av mig om det här. :\ Känner mig som en dålig ägare som inte bara slängde ut dem…

Annons:
Aleya
2017-04-23 07:23
#1

Nu har jag aldrig träffat på en människa som gjort så med min katt. Men träffade för massa år sedan en karl som inte gillade katter och börja sitta och prata om att man ska mörda katter. Skämt eller ej så sa jag lungt till han att det nog var dags att gå. Sen hörde jag aldrig av mig mer eller svarade på hans sms. Vet att du bor utomlands dessutom. Och där har dom tyvärr annan syn på djur och särskilt katter. Men jag hade inte bjudit hem dessa människor igen. Men det är jag det. Men jag är så pass knäpp att jag får satan influgen i mig om jag ser att någon är dum med en katt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Devya]
2017-04-23 07:52
#2

#1 Nej, det är nog bara hon som är konstig. Alla andra människor jag har träffat här så har varit så snäll och go mot vår kisse. De har alltjämt låtit henne av fri vilja komma till dem och inte ens lyft upp henne förrän de ser att hon vill hoppa upp I deras famn. De har även totalt älskat den här kissen för hon är så social och vill alltjämt hälsa på alla och gosa med alla.

Och vi tänker faktiskt aldrig bjuda dem hit igen för jag mådde inte alls bra av det där. Min kisse är dock ok och beter sig som vanligt men aldrig att jag någonsin vill utsätta henne för den där tjejen igen. Om endast killen kommer på besök igen så tänker jag förvarna honom att han får inte  använda händerna till att leka med henne sådär och om han gör det så vill vi inte ha hit honom igen. Det är ett beteende vi inte tycker om. Händerna ska endast användas till att klappa och gosa med kissen samt då hon behöver skötas om (tvättas, eller ge medicin osv). Jag vill inte att hon ska förknippa händerna med lek. Han använde inte händerna ofta, bara typ ett par gånger men en gång är ändå för mycket.

Jag såg hur mycket killen älskade den här kissen åtminstone. Han lekte och gosade med henne hela tiden de var här och hon tyckte så om honom och gick och låg på hans axlar vid ett skede och bara njöt. Hon gjorde dock aldrig det med tjejen och jag förstår mycket väl varför.

Aleya
2017-04-23 08:23
#3

#2 tur att han hade nå vett kvar innanför pannbenet. Jag hoppas då att ni slipper tjejen mer. Hon verkar ju lika smart som en stenfigur. Och borde inte ha djur.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Herveaux
2017-04-23 09:04
#4

#0 Huvvaligen får rysningar av att läsa om den där bruden. Blä.

Hoppas din sambos kompis får upp ögonen för vad sjutton han träffar för typ och dumpar henne. 😈

Bra att ni står upp för katten er och hur hon ska hanteras. 🌺


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Katthemsmatten
2017-04-27 14:28
#5

Vilken bedrövlig människa! Tycker så synd om den stackars förvildade katt hon har hemma. Tjejen kan inte kunna någonting om katter eftersom hon beter sig som om det var en hundvalp hon skulle uppfostra.

Medarbetare Hittekatter iFokus

[AnimeV4]
2017-04-27 14:37
#6

TS: Fruktansvärt! Bra att hon inte är välkommen tillbaka!😡

Den som var dum mot mina djur skulle aldrig mer VILJA komma tillbaka😊

Annons:
Herveaux
2017-04-27 14:39
#7

#5 Hennes (killkompisens flickväns) beteende är inte OK inom hunduppfostran heller.😕Ville bara inflika det. 
Hon borde inte ha djur överhuvudtaget.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Tyst
2017-04-28 14:57
#8

Jag hade anmält tjejen anonymt för det där med att katten inte fick mat. Det är väl antagligen inte lagligt i de flesta länder….

Upp till toppen
Annons: