Annons:
Etikettertillbehörutrustning
Läst 3869 ggr
fiiiapiiia
4/11/17, 10:58 AM

tips på bra kattsele?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Mina två katter har varit utekatter innan men nu inne katter. Så dom går ut ibland i sele då vi bor i lägenhet men vi har äntligen blivit klar med våran sommarstuga så vi kommer att vara där en hel del i sommar. Så vi vill inte släppa ut dom utan vill ha dom i sele så dom kan gå i lina. Men dom selen jag har är vanliga selen och dom går dom ur väldigt lätt eller att spännena går upp och de vill jag inte ska hända. Så min fråga är har ni tips på bra kattselen som inte är allt för dyra där katterna inte kan ta sig ur dom.

Och självklar så kommer vi ha ögon på dom när dom är i selen

Annons:
Björksätter
4/11/17, 1:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bra promenadsele tycker jag är Gustaf och evitas är. Den kan de dock backa ur om de är envisa. Men frågan är om de inte kan backa ur i stort sett alla selar. Läger med en bild på en av dem har.

Björksätter
4/11/17, 1:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Så här ser de ut ovanifrån. Bägge katterna har samma märke men olika modeller.

Niiinah92
4/11/17, 6:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Rekommenderar treponti, de är enkla att ta av och på, bekväma och sägs vara rätt rymningssäkra även om jag tror att en houdinikatt säkert kan komma på sätt att ta sig ur typ alla selar.

fiiiapiiia
4/12/17, 10:12 AM
#4

tack för era tips. Var har ni köpt era selen??

Björksätter
4/12/17, 11:31 AM
#5

Mina är köpt på Arken zoo tror jag det var.

aloizias
4/20/17, 1:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Tre Ponti kattsele och puppia kattsele är bäst. http://www.kattkompaniet.nu/sv/articles/96/kattsele-tre-ponti

Annons:
Niiinah92
4/20/17, 5:34 PM
#7

Kan tala om nu att tre Ponti kan de ta sig ur, det gjordde min för snart en vecka sedan :/

fiiiapiiia
4/20/17, 6:39 PM
#8

Jag vill ju inte att de ska ta sig ut precis och dom har ju varit ute katter så dom kan ju ha en tendens att ta sig ut selen.

Dimocarpus
4/21/17, 7:55 AM
#9

Jag tycker Puppia soft harness (finns på kattkompaniet.se) sitter åt och mjukt mot huden. Det gäller att du mäter nedre delen av halsen, gränsen till bröst så får du ett perfekt mått på bad din katt behöver. Har det till mina två med olika mått runt halsen och soft harness är reglerbar men finns andra som inte gör det. Sån har jag köpt till en av mina när de var små. Men nu funkar Puppia soft harness super just för att det går att reglera runt bröstkorgen.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Upp till toppen
Annons: