Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1972 ggr
Katarina97
3/22/17, 11:07 PM

Katt som fryser

Min 16 åriga katt som tidigare varit utekatt men nu nästan bara är inne verkar frysa. Om inte jag sitter så att hon kan ligga i mitt knä så lägger hon sig på värmegolvet eller nära ett element. I övrigt är hon superpigg och välmående. Några tips på lösningar så att hon kan hålla sig varm?

Annons:
Tjeja
3/22/17, 11:11 PM
#1

"tröja"? Varma "Mys grottor" av filtar och täcken typ?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

vendelay
3/22/17, 11:36 PM
#2

Det finns "kuddar" som en värmer i mikron några minuter som är gjorda för katter, som håller värmen i flera timmar. Jag har ingen sån själv men jag känner en med en sphynx (nakenkatt) och de har en sån som de lägger underst i kattens igloo/grotta och en filt ovanpå och en filt som hon kan krypa in i. Väldigt varmt och mysigt!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Pia-69
3/23/17, 7:42 AM
#3

Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Uppkatten
3/23/17, 8:34 AM
#4

Mina katter älskar en upp o ned vänd flyttkartong som står alldeles intill elementet med en mjuk mysig dyna ovanpå. Men då gäller det förstås att man har "rätt" sorts element, så att det inte blir eldsvåda av det hela…. Jag har också ett mindre klösträd (90 cm) med hängmatta som står placerat vid fönstret, så att katterna dels kan se ut när de ligger i klösträdet, men de får också elementvärmen underifrån vilket de verkar tycka är oslagbart mysigt (det blir riktigt varmt och gott).

Håll också koll på din katts vikt, det är vanligt att äldre katter går ner i vikt (t ex p g a njursvikt som är en vanlig sjukdom bland äldre katter), och katter som börjar bli lite tunna blir ofta frusna av sig.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Upp till toppen
Annons: