Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 813 ggr
EmiliaNilsson_
3/17/17, 10:11 PM

Ungkatt 8mån - Blod i avföring / diarré

Hejhej, min katter har precis flyttat hem till mig. Köpte Zelda och Astid, i måndags. Zelda är ungefär 8 och Astrid 1,8 år, Zelda har haft lite problem med att kissa och bajsa i kattlådan. Hon har kissat 2 gång i soffan och bajsat en gång i sängen, Astrid är en väldigt lugn katt. Nu ikväll när hon skulle gå han hon inte till kattlådan och valde att börja bajsa i sängen. Då jag ta henne och sätter henne i lådan. Då märker jag att hon har ljust bild i sin avföring. Hon har också bajsat väldigt mycket, speciellt löst. Jag undrar nu vad detta kan det beror på? Undrar om det kan ha med flytten att göra. Om hon har blivit stressad på något sätt. Katterna har vuxit upp med varandra så som känner varandra sen innan. Snälla hjälp en orolig kattägare 😱

Hoppas ni tar dela av mina tips, och sånt. Kram Emilia Nilsson 

Annons:
[nevamisse]
3/17/17, 10:38 PM
#1

Ring och rådfråga veterinären, förmodligen behöver du åka dit. Låter inte bra med blod i avföringen. Om hon har diareer är det viktigt att hon dricker ordentligt så hon inte blir uttorkad.

hmoa
3/17/17, 10:51 PM
#2

Stress kän helt klart vara en faktor om det är en sjukdom blir de mer mottagliga om de blir stressand men om man är orolig eller det pågår en längre tid 2-3 dagar bör man ringa sin veterinär

hmoa
3/17/17, 10:52 PM
#3

o det är blod i avföringen så bör du veeeeerkligen ringa

Vixxen
3/18/17, 12:08 AM
#4

Äter de samma mat nu hos dig som de gjorde före flytten?

micki78
3/18/17, 12:43 PM
#5

Gå till veterinären.  Blod i avföringen kan tyda på något allvarligt. Att katten bajsar i sängen är också ett tecken på att något är fel.

ApanAnn
3/18/17, 1:57 PM
#6

Ljust blod är mindre illa än mörkt blod, men kontakta veterinären ändå. Har du ändrat deras mat på något vis? Kan vara det, eller stressmage efter flytten, och med en massa toabesök blir det lite sårigt i rumpan.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Annons:
ApanAnn
3/18/17, 1:58 PM
#7

En sak till, har du bara en kattlåda eller flera?

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Upp till toppen
Annons: