Annons:
Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 1842 ggr
Jjhh89
2017-03-09 17:13

Motsvarande SVERAK FindUs fast för WCF reggade?

Försökt leta efter svar på detta överallt men hittar inte. Är ny på området raskatter… 1. Undrar om det finns en motsvarande internetdatabas som FindUs fungerar för SVERAK fast för WCF där man själv lätt kan kolla upp svenska katter som är registrerade i just WCF? 2. Har jag förstått det rätt att katter som endast har stamtavla i WCF inte syns i SVERAKs register FindUs? :)

Annons:
MonicaLagerquist
2017-03-09 17:37
#1

Du kan ju söka i https://www.pawpeds.com/

WCF har ingen sökbar databas.

Stolt ägare till fem La permer

Jjhh89
2017-03-09 18:03
#2

Det verkar som att katter bara hamnar i pawpeds register om man medvetet lägger in katten där. Hittade någon tråd om detta.. samt att jag hittade fler katter från en uppfödare i FindUs och bara ett fåtal av samma uppfödare i pawpeds. Då blir det alltså svårt att digitalt själv kolla upp en katt om den bara är reggad i WCF om jag förstår det rätt? Kan ju så klart kontakta WCF men tänkte det fanns något snabbt sätt själv. :)

MonicaLagerquist
2017-03-09 18:23
#3

#2 Ja det stämmer att man måste själv aktivt se till att få in sina katter i pawped s.

Stolt ägare till fem La permer

Silvestris
2017-03-09 18:26
#4

EN WCF-reggad katt kan hamna i FindUs om den har använts i SVERAK-avel t.ex. om en SVERAK-uppfödare har lånat en WCF-hane.

Upp till toppen
Annons: