Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 766 ggr
Lindzey100
2017-03-08 15:45

Katter

Min hanekatt har fått en dålig ovana att hoppa upp på bänken och börja slicka (om det finns mat framme). Varje gång får vi ta ner honom haha. ngt tips?

Annons:
MonicaLagerquist
2017-03-08 15:56
#1

Ställ undan maten.

Stolt ägare till fem La permer

Lindzey100
2017-03-14 21:33
#2

Mm javet men det är inte alltid man hinner det

Dimocarpus
2017-03-15 07:05
#4

Hej! Du känner ju din katt bäst. Tror du att din katt orkar med en pigg och livlig kattunge som springer runt och leker mycket? Om du vill skaffa kattunge, köp två så avlastar du din katt om den inte orkar med livliga kattungar som vill brottar, bits och leka hela dagarna.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Honestyisdead
2017-03-15 09:45
#5

#4 Nu blev det allt fel tråd ;)

Den vilda djungelkvinnan
2017-03-15 10:52
#6

Vi använde en sprayflaska med vatten när katterna va ynglingar. Men endast just när det var absoluta NEJ ställen såsom diskbänk och bord. Sa först nej eller gå ner och lyfte bort dem. Nästa gång sa vi nej och sprutade lite vatten. De dröjde inte länge innan man inte ens behövde spruta vatten utan bara säga nej och visa flaskan. Tog kanske 2 veckor tills det satt helt. De lärde sig väldigt snabbt och nu är det inget problem alls. Många tycker det är en elak metod men för oss funkade det bra och de tog ingen skada.

Annons:
vendelay
2017-03-15 11:23
#7

#6 Är det inte bättre att belöna än att straffa? Jag tror inte att katterna förstår att de inte får vara på bordet, de är bara rädda för vattenflaskan. De är ju antagligen på bordet när ni inte är hemma och skrämmer dem.

Jag tror att det är bättre att istället bara lyfta ner dem och locka upp dem till en plats där de får sitta och belöna med mjuk röst och klappar och ev godis.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Den vilda djungelkvinnan
2017-03-16 08:43
#8

Nr 7. Nja våra katter är aldrig på bänkarna inte när vi inte är hemma heller. Våra katter är väldigt sociala och om en katt är på väg in i badrummet när jag grejar med nått där så jag ej vill ha in honom kan jag säga nej oliver, kom här! Så kommer kan. De förstår precis att bänken är nej nej och de har lärt sig vad nej betyder. Sen så var detta i 2 veckors tid ungefär när de va yngre. Nu skulle jag aldrig behöva spreja vatten på dem för de vet vad som gäller.

Den vilda djungelkvinnan
2017-03-16 08:44
#9

Det är alltså 5 år sen vi spreja de dem med vatten.

Upp till toppen
Annons: