Annons:
Etikettertillbehörutrustning
Läst 888 ggr
nightingale
3/8/17, 2:57 PM

kattsand överallt trots modkat-någon som har tips?

Hej!

Ja jag har då en modkat-låda i hopp om att det skulle minska sand på golvet i badrummet. det gör det inte. 

Är det någon som har någon idé om hur man kan minska "svinnet" ur kattlådan?

Har funderat på att bygga in kattlådan i något skåp eller nått?

Jag har två devon rexar, den ene är 2 år och den andre nästan 1.

Sand - everclean

Tack på förhand!

Annons:
Hamstertassen_891211
3/8/17, 3:00 PM
#1

Samma problem

Pia-69
3/8/17, 3:06 PM
#2

Eftersom det fastnar i tassarna så är det ju svårt att undvika sand på golvet, man kan ju inte vakta katten varje gång den varit på toa för att torka av tassarna… Har samma bekymmer med sand lite överallt, typ sängen o.s.v. vet inte hur man kan slippa det heller! 😓🙂Har dock ingen Modkat utan vanlig låda med huv.


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

MonicaLagerquist
3/8/17, 3:36 PM
#3

Köp en stor HOL på IKEA såga ett hål uppe eller i ena sidan.Ställ en öppen toalåda längst in i HOL och lägg en matta mellan lådan och hålet.

Stolt ägare till fem La permer

Bästakompis
3/9/17, 4:52 PM
#4

Naae, man har inte kattlådan i badrummet för då blir sandkornen blöta och kletar fast på golvet. Sedan får man sopa varje dag runtom lådan. Menar du att du vill att det ska vara helt sandfritt på golvet? Tror inte det går faktiskt.

Maria
3/9/17, 4:56 PM
#5

En lägenhet vi bodde i var så liten så vi hade kattlådan i badkaret😃 Det var bra på så sätt att man slapp sanden på golvet men man fick ju lyfta bort lådan så fort man skulle duscha eller bada.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

molbojse
3/9/17, 7:24 PM
#6

Hm.. Vi har en vanlig låda (vet ej märke) med huv, på toa och ja katterna drar ut sanden på golvet. Jag rensar lådorna en gång om dagen och då passar jag på att sopa upp sanden. Jag skakar av mattan och sopar varje gång innan jag ska duscha också.

Har en egenkomponerad modkat-variant av låda (stor plastback från JULA med lock till och ingången i locket) i hallen och där blir det också en hel del sand på golvet. Sopar upp 1-2 gånger om dagen beroende på hur mycket katterna har dragit ut sanden. Ska försöka hitta någon liten ryamatta eller liknande så den kan samla upp sanden :) Vill inte ha kattmatta för tycker inte de är så snygga samt att de inte matchar vårt hem ;)

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

Annons:
Halvdansken
3/9/17, 7:27 PM
#7

Jag har en billig badrumsmmatta under/utanför kattlådan. Så får de skrapat av tassarna en del i alla fall.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Pia-69
3/9/17, 7:45 PM
#8

Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

nightingale
3/10/17, 9:35 AM
#9

#3 det ska jag nog faktiskt ge ett försök! då kan den dessutom stå i hallen också!

#4 nä sandfritt tror jag aldrig det kan bli. och jo, man har lådan i badrummet om det inte finns någon bättre plats! :) Det är bara lite tröttsamt att ha sand överallt när det t.o.m. ramlar ur håret.. det hade gärna fått va en sandfri plats iaf 😊

#6 det är ju det också! att man ska trivas själv bland kattmattor o dylikt! :) 

#5 det ska jag testa redan idag, de går ändå ner i badkaret efter de varit på "herrarnas" o skakar av sand ;)

#8 är det okej med katterna med gummimatta? de tycker inte det är läskigt att gå på?

Tack för alla svar!!

Pia-69
3/10/17, 12:20 PM
#10

#9 Ja! Det är inga problem med gummimatta för mina katter iallafall! Jag tycker den funkar bra och jag brukar skaka ut sanden som samlas på mattan i toalådan, och även dammsuga och duscha av mattan vid behov.


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

nightingale
3/10/17, 5:41 PM
#11

#10 låter ju riktigt smidigt! Att bara kunna skölja av dessutom! Det får bli mattjakt i helgen!

Upp till toppen
Annons: