Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 781 ggr
iza89
2017-02-05 20:39

Varför gör min katt såhär..?

Varje gång jag ska duscha så kommer ena min katt in i badrummet och gallskriker (inget jamande där inte, utan skriker). Jag har handfatet bredvid duschen, så ropar på henne så hon hoppar upp där och så får jag dra undan draperiet lite så hon ser mig, då blir hon lite lugnare. Hon är absolut inte rädd för vatten, hon gillar att leka med det. Så varför gör hon så här, vad tror ni..? :)

Annons:
Calcifer
2017-02-05 20:45
#1

Låter som min kattunge. Sällskapssjuk. Han ska baske mig vara med överallt där jag är, annars blir han olycklig. När han var mindre brukade han klättra upp längs mina ben tills han kunde sätta sig på axeln om jag typ stod i köket och diskade eller nåt. Så ja, låter som om hon helt enkelt vill veta vart matte är.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

burmamys
2017-02-05 20:47
#2

"Akta dig matte, du kan bli blöt!!!"😨 Och sen när hon får se dig stå där frivilligt och se glad ut: "Just det ja, du gillar visst det där. Konstigt." 😆

Tjeja
2017-02-05 21:05
#3

#2 😂

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Herveaux
2017-02-05 21:09
#4

När jag läste #0 och #2 tänkte jag på det här klippet:
https://www.youtube.com/watch?v=WwSYm1NPHP4&t=7s
(Varning för Siameser med starka åsikter om duschar, sänk volymen!)


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Imbo
2017-02-05 21:19
#5

#4 Vilken avslappnande dusch det blir, fyyy

Är glad min misse gillar vatten och duschar och skvätter utan att tycka det är hemskt.

iza89
2017-02-05 21:29
#6

Oj vilka katter! Riktigt såå illa är det inte som tur är :) Men katter, dom är ju bra knasiga!

Annons:
Calcifer
2017-02-05 21:39
#7

Det är även stressigt att ta ett bad när man måste försöka hålla en kattunge ifrån att hoppa i av "misstag". Han har gjort det så sjukt många gånger, varje gång är det som om han glömmer att vatten är vatten för han blir lika förvånad varje gång han blir dränkt och då får man vara snabb som fasiken för att få tag i honom så man kan torka av honom innan han typ blött ner hela lägenheten. 😂


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Imbo
2017-02-05 22:04
#8

#7 Ungar är så grymt snabba och så nyfikna så dem glömmer tid och rum ibland. 😃
Det finns en anledning att man stänger in sig i badrummet, utan katter men ser till att ev. låda/or följer med utanför.

Har testat att plocka upp 7 kilo vattenpäls mitt i mitt bad en gång det räckte bra.

Calcifer
2017-02-05 22:26
#9

#8 Jo, men han är ändå snart ett halvår, så han är inte riktigt sååååå liten längre, bara för nyfiken för sitt eget bästa. 🤪

Men jag brukar inte göra någon affär av det, hellre att han är nyfiken på vatten även om han trillar i ibland än att han som min andra katt är LIVRÄDD för det och får panik om han råkar vara i badrummet och jag typ spolar i kranen i handfatet. Och han blir inte rädd när han blir blöt, bara jäkligt förvånad. xD

Stänger jag dörren sitter han utanför och gallskriker tills jag är klar, och jag har ångest kring att duscha så badar alltid, oftast läser jag, så jag blir där rätt länge. Inte så lätt att slappna av med ett mysigt bad när en katt vrålar utanför dörren i typ en timme. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Carmarino
2017-02-06 10:53
#10

Har också haft en sådan katt en gång. Han skulle alltid sitta på badrumsgolvet och prata med mig när jag duschade. Fick också ha en glipa i duschdraperiet så att han kunde se mig. Sedan ville han att jag skulle svara honom när han pratade. Gjorde jag inte det så jamade han uppfordrande, så det var bara att säga något i stil med "jaså, säger du det" eller "det var ju intressant" lite då och då. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: