Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 542 ggr
iza89
1/27/17, 7:24 PM

Fråga om kastrering honkatt

Hej! I måndags kastrerade jag mina två honkatter. Efteråt var dom såklart groggy och medtagen. Idag, fredag tycker jag att dom fortfarande är sega och sover mest. Är det vanligt? Om du har kastrerat din honkatt, hur var hon då? Båda är 7 månader.

Annons:
Fridaaaa
1/27/17, 7:25 PM
#1

Freya var pigg och började hoppa upp på saker några få timmar efter att hon kom hem.

Men sega, sover mycket osv tycker jag personligen inte är normalt så många dagar efter

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

iza89
1/27/17, 7:29 PM
#2

Ja dom är ju normala i det sättet, dom hoppar runt, äter och går på toa normalt. Men de busar knappt och sover mycket.. De verkar inte ha ont, men vad vet man..? Som kattmamma blir man lite orolig!

jollycox
1/27/17, 7:31 PM
#3

Våra två hade tokrejs flera timmar på kvällen samma dag som kastreringen. Troligtvis höga pga morfin. Kommande dagar sov dom mest. Men dom hade bodysar på sig vilket kan ha bidragit till stillsamheten.
Ring och rådfråga veterinären om du är osäker. Ser såret bra ut?

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

[AnimeV4]
1/27/17, 7:31 PM
#4

Slå en pling till veterinären och fråga, tycker jag.

iza89
1/27/17, 7:34 PM
#5

Min ena var jätte hög å satt mest och den andra var jätte speedad samma dag de kom hem. Såren ser bra ut på båda! Ja jag får nog göra det, tycker att de borde må bra nu ju

Honestyisdead
1/27/17, 7:39 PM
#6

Ser såren bra ut och dom äter och går på lådan som vanligt hade jag inte oroat mig.

Annons:
Lubsan
1/27/17, 8:32 PM
#7

Våra katter sov extra mycket i typ en vecka efteråt, dom lekte inte lika mycket osv. Men såren såg fina ut och dom hade inte ont. Efter en vecka ungefär blev dom piggare igen :)

Upp till toppen
Annons: