Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 2130 ggr
[Sandi92]
2017-01-12 17:35

OT - jag hatar Postnord

Måste avreagera mig lite..

Har gått och väntat hela eftermiddagen på att få ett paket från zooplus fullt med kattmat och annat (för över 1000 kr) levererade. När jag sent i eftermiddag kollade på postnords hemsida så stod det att paketet redan hade levererats trots att jag inte fått något. Jag ringde dit och fick då reda på att klantarna har levererat mitt paket till fel person! 😡😡 De vet inte vem de har levererat det till och de kunde inte göra något åt det idag så jag får ringa imorgon igen plus att jag måste kontakta zooplus så att de gör en reklamation. Blir så j*vla arg! Det är inte första gången de klantar sig heller.

Sen undrar jag också vad mottagaren är för en idiot! Hade jag fått ett paket som det stod någon annans namn på och med saker i som inte var mina så hade jag väl för f*n inte behållit det, utan kontaktat postnord omgående.

😡😭

Annons:
VildaVittra
2017-01-12 17:43
#1

Personen kanske inte har sett paketet ännu?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

annzoo
2017-01-12 17:48
#2

men kräver zooplus signering eller lämnar de utanfördörren alt brevlådorna om du bor i lägenhet?

Wony
2017-01-12 17:50
#3

#2 Här krävs signering men de lämnar utanför om man satt upp en fullmakt med underskrift på att man godkänner att de lämnar det. Vet ej om det är lika på andra ställen dock.

Honestyisdead
2017-01-12 17:52
#4

Det där ska ju inte kunna hända! Så jäkla dåligt!

Pia-69
2017-01-12 17:59
#5

Detta är tyvärr en konsekvens av besparingar på Postnord och de har många missnöjda kunder och anställda! Hoppas du får ditt paket så fort som möjligt! 😯😊


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

tlover
2017-01-12 18:03
#6

#0 och det finns ingen med samma namn som du i närheten?

Det har hänt min man några gånger (1-3 tror jag) då det finns en hemma i stan som heter likadant

l'm back

Annons:
[Sandi92]
2017-01-12 20:02
#7

#1 Paketen levereras i dörren mot signering, så jo det bör h*n ha gjort.

#2 Jo, de kräver signering och får inte lämna det utanför.

#6 Ingen med samma både för- och efternamn i närheten, nej,

[nevamisse]
2017-01-12 20:07
#8

Usch vad dåligt, postnord brukar fungera otroligt dåligt här också.

Carmarino
2017-01-13 10:31
#9

För mig har det funkat bra varenda gång. Fick ett paket igår, precis som utlovat i leveransbekräftelsen (fast de hade garderat med "eventuellt fredag"). Måste ha haft tur gissar jag. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

rumpenstiltzkin
2017-01-13 11:31
#10

Har alltid, alltid otur med postnord också :( Många ggr som jag hållt mej hemma och väntat på paket när jag plötsligt får ett email om att "dom försökt leverera men jag inte varit hemma", skitsnack då jag suttit klistrad vid dörren för jag vet vilka tider dom dyker upp i mitt område vanligtvis >:(

så får jag ist gå och hämta tunga matpaket själv, beställer ju hem pga egentligen inte kan bära tunga paket själv, har väldigt dåliga handleder :/

[Sandi92]
2017-01-13 12:30
#11

Har ringt idag igen och de kan inte göra något åt detta då de bara har ett efternamn på personen de har lämnat ut det till. Ett väldigt vanligt efternamn dessutom.

Zooplus var supersnabba med svar och bad väldigt mycket om ursäkt trots att det inte alls är deras fel. Jag fick välja mellan pengarna tillbaka eller en ny leverans och jag valde ny leverans. Hoppas klantarna levererar rätt denna gången.

Känner mig som sagt också sjukt sur över personen som har tagit emot detta och inte hört av sig. Jäkla tjuv! Kattägare antar jag, för vad skulle man annars ha för nytta av ett paket fullt med kattmat?

#8 och #10 Ja, det är verkligen trist att det funkar så dåligt. :(

VildaVittra
2017-01-13 12:38
#12

#11 Be Zooplus rita en karta hem till dig på paketet. 😉http://www.expressen.se/allt-om-resor/turisten-hade-glomt-adressen--ritade-karta/

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Sandi92]
2017-01-13 13:42
#13

#12 Ja det skulle nog behövas. 😃

Annons:
Fridaaaa
2017-01-13 13:55
#14

Postnord brukar ljuga och säga att vi inte varit hemma trots att vi varit det, så vi har fått hämta ut

Nej de har blivit så mycket sämre, är synd att det är nästan bara et vi har att välja på för hemleverans här ute :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Scorpio97
2017-01-13 17:24
#15

Mamma hade beställt ett paket som hon skulle få hämta på närmsta postombud (ICA), och det var Postnord som skulle transportera paketet dit. Hon fick sms att det var klart att hämta. Hos postombudet hittades inte paketet och det kom tillslut fram att det var någon redan hade hämtat det - i Norge! Mamma har aldrig ens varit i Norge. Varken ICA eller Postnord kunde svara på varför paketet ens hamnade i Norge, hur någon annan kunde hämta det, om dom hade kollat leg eller någonting. 
(Företaget som hon beställde ifrån skickade i alla fall ett nytt paket, så hon fick sina grejer ändå).

I julklapp till mig så beställde hon en del grejer från Ikea, som skulle levereras hem av Postnord. Av 15 tallrikar var 10 hela. Övriga 5 var mer eller mindre krossade. Ikea skickade fem nya tallrikar, varav tre var hela. Så nu väntar vi på det tredje paketet och förhoppningsvis är dom två sista hela denna gång.


//Jessie

Honestyisdead
2017-01-13 17:39
#16

Ett stort problem både jag och min mor har är att avierna inte skickas ut. Istället får vi påminnelse direkt. Det orsakar problem eftersom visa varor bara ligger några dagar.

[nevamisse]
2017-01-13 21:48
#17

#14 Likadant här. :(

LaSadie
2017-01-15 11:53
#18

Det är tråkigt att höra att flera har problem. Här fungerar det utan problem :/

Upp till toppen
Annons: