00 - Allmänt kattprat

Lillens liv och leverna vid fjordkanten

2017-01-03 21:41 #0 av: Marianne elfsten

Hej nu har jag flyttat berättelsen ocm Lillens liv hit

😘

Anmäl
2017-01-04 10:16 #1 av: Tjeja

Tjohoo stiliga Kung Lillen och din fina familj!
Måste ju genast lägga in mitt tassavtryck här så jag kan fortsätta följa era fjordliv! 😊😻💗

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Anmäl
2017-01-04 11:59 #2 av: Carmarino

Det syns ju klart och tydligt att det är Lillens hus. Glad

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2017-01-04 14:34 #3 av: Katthemsmatten

Stiligaste Lillen! 

Sorgligt att läsa i den tidigare tråden att den lilla valpen inte klarade sig.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Anmäl
2017-01-04 20:56 #4 av: Tarotstollan

Får tassa Katt ett avtryck jag också, så jag inte missar Lillens vidare äventyr!

Anmäl
2017-01-05 20:11 #5 av: Marianne elfsten

Godkväll allihop 🐱

Nu har " mormor" åkt hem och det börjar återgå rill det gamla vanliga 😂😊

Alltså JAG bestämmer allt!! Hehehehehe

Matten sover själv i sovrummet, för sambon är jätteförkyld och matten är jätterädd at bli sjuk innan tisdag, när hon ska operera sin fot. 😳😷

Så sambon sover på ett annat etage och JAG och matten har bästa rummet 😍😘
I natt busade jag väldigt och så ville jag gå ut....vid 4......4.30.......5.......6.....6.30.....
Matten var inte överlycklig direkt, men till sist så öppnade hon dörren och sa att så fort jag gick in igen så skulle hon stänga och inte öppna fören hon gick upp 😏😬😙
Men jag har en vana att först jama tills hon öppnar, sen gå ut en sväng....sen gå och äta lite, klösa i mattens fina matta. 🙀
Och sen vill jag gå ut igen....😊

Men inatt var det -14 g kallt och matten ville inte öppna eftersom det blir så kallt i sovrummet när det är öppet en stund.
Fast jag fick ju min vilja igenom ❤😘
Det brukar jag få, för matten tycker så mycket om mig.....och så tröttnar hon på att bli väckt hela tiden 😏

Hehehehe sen när mormor åkt så tog jag en sväng i hela mitt hus, för man vill ju kolla att allt ser ut som det ska!!
Annars måste matten fixa till det...hon är lite nogran av sig 😬
Och då vill jag också vara med och kolla.

Igår vet ni, då sov matten längre än vanligt, för jag hade växkt henne flera gånger på natten när jag ville ut på min kungliga balkong 😊😂

Så när matten till sist gick upp, aåg hon att Jag var ute i köket pch kikade på vad mormor gjorde!!!
Jag är nästa aldrig i köket, för det är lite skumt ställe 🤔🤔🤔🙄

Men nu har jag varit där och kollat när tvåfotingarna är där....men jag smyger.🙃😇

Matten har sagt att hon tänker ställa min mat där, istället för bredvid tv soffan .

Och det har hon nog rätt i, för då kommer jag vara tvungen att gå dit, om jag vill ha min mat😜

Fast som ni vet vid det här laget så är matten rätt så " mesig" och fjäskar för mig på olika sätt .....
Så vi får se hur det går 😇

Nu ska matten göra " häxbrygd" åt sig själv och sambon för att mota förkylningar och få bättre motstånd mot sånt. 😁😁😁😃

Därför säger vi nu

Godkväll pch godnatt
Och sov gott 💕

Lillen & matten

Anmäl
2017-01-05 20:36 #6 av: Tjeja

Hjärta Godnatt och godkväll goa Lillen och Fina Matte! Hjärta

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Anmäl
2017-01-09 07:32 #7 av: Marianne elfsten

Godmorgon 😽

Lillen här.

Nu är det dan före mattens operation, så idag ska matten och jag städa ordentligt,
Kattoletterna , mina filtar, mina skålar....👍

Och så resten förstås, men mitt är viktigast säger matten, för sambon är inte så noggran som matten.
Eller så är matten petigare helt enkelt 😂😂

Sen ska det flyttas någon möbel för att matten ska slippa trappor, och kunna sitta/ ligga på bästa sätt, vi får se vaf JAG gillar det!!
Inte direkt en favvosak för oss katter när saker ska ändras i tid och otid 😼

Men matten säger att jag är otroligt duktig på att anpassa mig till nya situationer, och det håller jag ju med om!!
Är man bäst så är man 😽😽😽

Idag har matten gjort något nytt, appropå det, hon åt frukost i sängen 🙀🙀🙀
Men det får jag inte berätta för sambon sa hon. För det gillar han inte 🤣🤣🤣🤣

Å andra sidan sover han ju i ett annat etage fortfarande, för han är inte frisk än 😷😷😷

Dagarna går och jag sitter ofta på min balkong, mest sitter jag på en matta precis utanför dörren.
Och tittar, precis som ferdinand , fast han sitter ju under en korkek 😂😊
Ibland jamar kag nör jag sitter där ute, och då undrar matten varför, kanske längtar jag ut utanför nätet, eller så " pratar" jag med någon.

Matten är osäker , och hoppas ju att jag inte är ledsen för att jag måste bo inne.

Men så fort det blir varmare och matten kan gå igen, så ska hon bygga till lite på balkongen, med fler ställen att komma upp på.
Hon önskar att jag börjar klättra lite uppåt.
Och alldelses nyss sa hon att det vore mysigt om jag kunde hoppa upp i sängen...🙀🙀
Hallå eller!!??
Jag är ju ingen nallebjörn🙄

Ja så har vi det här vid fjordkanten i början på januari 😽😼

Ha en fin måndag allihop

Lillen & matten

Anmäl
2017-01-09 09:33 #8 av: Carmarino

Lillen, är det inte så att du inte pratar med någon, utan du kallar på Matten och vill att hon ska komma och hålla dig sällskap? GladTror inte det finns någon katt som levt ett hårt uteliv som längtar tillbaka.

Min ena katt, som är född utekatt och också en skyggis, sitter ofta på mattan vid balkongdörren och piper ynkligt. När jag då öppnar dörren så vill hon inte gå ut. Hon bara tittar på mig och verkar säga "men matte, det är ju jättekallt ute". Sedan går hon in igen. Det här upprepar hon med ett par minuters mellanrum på morgonen, innan hon förstår att det inte blir varmare än så här.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2017-01-12 07:38 #9 av: Marianne elfsten

Godmorgon 😽

Ännu en morgon i huset vid fjordkanten, där JAG är kung ❤

Kanske det är så att jag bara pratar för mig själv 🤣
Fast för det mesta när jag jamar så vill jag att matten öppnar dörren.

Är inte så förtjust i att matten kommer till dörren när jag är ute för då vill jag gå in.
😂

Har en ny strategi jag sitter vid dörren på mattan och tittar allt jag kan på matten....hon tror jag försöker hypnotisera henne 🤣😂 men jag vill försöka få henne att läsa mina tankar så jag slipper jama 😃 När jag vill gå ut 😊
Tror inte hon fattar ännu, men med tiden så...

Matten har nu opererat sig och har konstiga grejer med sig hem 🙀🙀🙄😳
Dels två pinnar som hon använder när hon ska " gå" fast hon hoppar mers.
Sen har hon en grej på hjul som hon har armbågarna på och hasar runt med när hon har något som hon behöver " bära".

Hon ser lite kul ut, och så halvligger hon i soffan hela dagen 🤔😴

Tror hon håller på att transformeras till katt, för jag halvsover ju också hela dagarna 😂😂👍

Nu har hon ställt en stol vid balkongdörren, jag har inte hoppat upp på den.
Men undersökt den lite och funderat varför den står där...hm..
Den är också bra för matten , för hon kan sätta sig på den när hon ska öppna dörren åt mig👍👍

Igår ska ni veta, då gick jag fram och nosade på sonens fötter igen 🤣😃😂😅
Dom lukade inte godare denna gången, men matten förklarar alltid hur modig jag är när jag gör sånt 👑👑👑👑

Snart ska sonen flytta till Sverige igen, för hans hus är färdigt, och han vill bo där hans barn bor.

Om matten har barn och barnbarn , då innebär ju det att JAG har bröder och syskonbarn 👍😘
Även om jag är den hårigaste heheeheh
Och tydligen så är mitt ena syskonbarn en Tiger 🙀🙀🙀🙀
Fast maten säger att det är hans namn! 😅

nej nu har jag ätit frukost och ska ta en sväng till ut på min kungliga balkong 👑👑
Sen är det väl dags för dagens första tupplur 💕

Ha en fin torsdag allihop

Lillen & matten

Anmäl
2017-01-14 16:43 #10 av: Marianne elfsten

Jahap, nu har vi nya ordningar här hos mig 👑👑👑

När matten ska öppna dörren till min kungliga balkong på natten( vanligtvis vid 4 tiden) så rullar hon över sängen och har huvudet utanför kanten..
Så när jag kommer fram är hennes huvud där..🙀🙀🙃😄😜
Jättenära mig!!
Men det går rätt bra, för jag förstår ju att hon bara tänker öppna dörren 👍👍

Igår så tog jag och underökte hennes gips också, tja det luktade lite annorlunda än matten brukar göra, men det är ok.

Det är lite spännande med de nya sakerna hon har, som den där stolen med hjul på....den är rätt spännande...smuger lite runt den och kollar. 😝😏

Imorgon ska sonen åka hem igen, så blir det bara JAG matten och sambon kvar.

Kan hända det blir lite ensamt, eller så bli det jättebra, för att jag får ha matten för mig själv igen.

Vi ska nog klara oss matten och jag ❤😘💕

Snart är det vår och då kan jag vara mer på balkongen och sen är det sommar.....

Tiden går fort, matten planerar lite nya växter till mig på balkongen. Det ska bli kul tycker hon.

Nu ska vi äta middag här vid fjordkanten

Mjau till er alla.
Från Lillen & matten

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.