Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1126 ggr
Nomie
2016-12-17 09:47

Jamande katt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan! Vi har ett problem här hemma, med våran 1 åriga norska skogskatt, Morris. Han bor här tillsammans med sin bror, Bob, som han vuxit upp med, och aldrig varit ifrån. Det kan vara situationer som när jag ligger i sovrummet med stängd dörr och min sambo i vardagsrummet så går Morris igång och skriker som att han håller på och dö. Sambon har även berättat att Morris håller inte alls på såhär när bara sambon är hemma, instängd i sovrummet. (Katterna får för övrigt inte vara i sovrummet, det funkar bara inte.) Hans bror är dock raka motsatsen. När vi ska sova är det samma sak. Morris skriker så fort vi gör minsta ljud där inne. Samma sak på morgonen, vi vaknar av han skriker och inte av väckarklockan.. Värt att nämna är att vi var i Turkiet för inte så länge sedan. Jag vill minnas att han var likadan innan vi åkte, men att min mamma som var kattvakt tror det började då, att han kände sig övergiven och nu är han rädd att vi åkt igen. Eller något. Det konstiga är ju att han är sådan här när jag är hemma. Jag har svårt att tro att vi behandlar honom olika. Vad ska vi göra?!

Annons:
Maria
2016-12-17 09:49
#1

Öppna till sovrummet kanske?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Nomie
2016-12-17 09:51
#2

#1 Det funkar inte, går inte att ha dom där nattetid då hans bror lever jävel tyvärr.

Herveaux
2016-12-17 10:29
#3

Hur ser det ut med mat och lekrutinerna spec på kvällen?

Jackson Galaxy tycker jag har mycket vettigt att säga, kanske något av hans råd kan hjälpa Bob att sova om nätterna så dörren kan vara öppen och Morris inte behöver skrika sig hes för att han saknar dig. 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=umngBzK0j2Q


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Nomie
2016-12-17 10:39
#4

#3 Dom får kvällsmat när vi lägger oss, leker gör vi varje dag men kanske lite för sällan. Tack, ska kolla videon!

OberonsMatte
2016-12-17 11:03
#5

Är han kastrerad?

Sajtvärd Katter iFokus

Honestyisdead
2016-12-17 11:12
#6

Han vill vara vid er så han skriker. Så vitt jag vet är enda lösningen att låta honom komma in.

Annons:
burmamys
2016-12-17 11:23
#7

Tror också att bästa tipset är att leka ordentligt med dem, och lite extra mycket med lillkatten Bob så han blir ordentligt trött och lägger sig på sidan efter varje lekpass. Då bör ni kunna låta dörren stå lite på glänt så Morris kan hålla reda på er och slipper skrika sig hes. Ni kan också "natta" Bob och Morris på lämplig sovplats nära men utanför sovrummet, då är det mycket möjligt att Morris nöjer sig med att sova lugnt där tillsammans med Bob, så länge dörren är lite på glänt.

Upp till toppen
Annons: