Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 804 ggr
isatinus
12/16/16, 2:46 PM

P-piller till hankatt

En fråga till er som gett p piller till hankatter, hur lång tid tog det innan han blev mindre "hanig"? Och hur ofta/mycket behövde ni ge? Någon som varit med om negativa biverkningar?

Annons:
Fridaaaa
12/16/16, 3:01 PM
#1

Varför ge det?
Kastrera istället? Ppiller är inte ens bra till honkatter, tror inte det är så bra till hanar heller

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Stallmima
12/16/16, 3:03 PM
#2

Säger som #1  Varför inte kastrera, det mår katten mycket bättre av än att stoppa i massa piller.

annzoo
12/16/16, 3:25 PM
#3

Du kan få samma biverkningar som för honor (-livmoderinflammation). Man får väga för och nackdelar.  Vissa fungerar de inte alls på..

Har du en hane som ropar och kissar kan man testa feliway eller separera från övriga katter

Em_
12/16/16, 7:08 PM
#4

#3 Livmodernflammation på en hane… 🤔 Naä, du menar något annat va 😛


Fridaaaa
12/16/16, 7:13 PM
#5

#4 Det står minus livmoderinflammation :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Em_
12/16/16, 7:16 PM
#6

#5 Jaaa,  så kan man ju läsa det också. Makes more sense 😃 Ursäkta för OT


Annons:
Fridaaaa
12/16/16, 7:22 PM
#7

#6 Hehe jag läste med fel först kan jag erkänna xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

isatinus
12/16/16, 9:03 PM
#8

#1 & #2 Har jag sagt någonstans att jag har en katt som jag inte ska kastrera? Jag söker information om ämnet då jag hört/läst att väldigt många uppfödare gör så med sina hanar. Jag vill höra vad som hänt med dom katterna. Jag förstår och håller med om att kastrering är det bästa för alla katter! Det är dock inte svaret på min fråga :)

isatinus
12/16/16, 9:07 PM
#9

#3 Jag har också hört att såna saker kan hända! Har du själv varit med om något? Skulle vara intressant att veta hur vanligt det är.

Upp till toppen
Annons: