Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 664 ggr
NjumNjum
2016-12-15 13:58

Omplacerad gammal katt!

Hej. Vår granne kan för tillfället inte ta hand om dina djur. Hunden har en omhändertagare, och katten har hamnat hos min kompis (vi bor alla i samma hus). Katten har varit hos henne några nätter. Han äter, dricker och gosar. Han är 17 om jag minns rätt, hehe. Kastrerad är han också. MEN han har börjat kissa på mattor och under en möbel (än så länge) Katten kommer att bli avlivad om ingen tar hand om honom (jätteglad att min kompis ställde upp!! Wohoo!) Förhoppningsvis kommer vår granne tillbaka. Men varför kissar han inne? Kommer det gå över?

Annons:
NjumNjum
2016-12-15 13:59
#1

Glömde. Katten är frisk i övrigt!

Sommarek
2016-12-15 14:24
#2

Om han är gammal och precis har flyttat är det kanske inte så konstigt att han markerar mot det. Går han på lådan alls?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

NjumNjum
2016-12-15 15:00
#3

Ja han har gått på lådan? Kommer det gå över?

Sommarek
2016-12-15 15:20
#4

Svårt att säga utan spåkula.  ;)  Men det kan ju bero på att han är stressad över flytten. Är det samma låda som han hade i den förra bostaden? Samma sand? Går det att prova att ställa lådan där han kissar; kanske hade han sin låda på ett liknande ställe där han bodde innan?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Katthemsmatten
2016-12-15 15:58
#5

Låter som stress. Dessutom sörjer katten säkert sin ägare och längtar hem. Då tar man till de metoder man har för att kommunicera sin vanmakt.

Mycket sällskap och omtanke brukar kunna lösa problemet. Plus att man ser till att lådan är placerad där katten kan göra ifrån sig i lugn och ro.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Upp till toppen
Annons: