Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 688 ggr
[helga21]
2016-12-13 22:55

Sphynxkattungar

Så lyder rubirken sen kommer annonsene där det står följande

"Nu e det dax för dessa små nakenfisar att hitta sina föralltid hem. 
Dom föddes 12/10
Alltså leverans klara vid 12 veckors ålder.
Dom är 75% sphynx och 25% peterbald 
Alltså ingen stamtavla. 
När dom är leverans klara så är dom.
* chipade 
* vaccinerad 
* veterinär Besiktiade
* avmaskade. 
Dom är uppvuxna med barn och andra djur." 

Pris 8.000

Jag betalade 8.500 för en maskad britt för drygt en vecka sen med stamtavla.

Annons:
Björksätter
2016-12-14 09:05
#1

Snacka om överpris för en blandras. Jag betalade 8000 och 9000 kr för två burmakattungar förra året, med stamtavla. Och med föräldrar som är testade för olika sjukdomar, de tester som alla avelsdjur inom rasen ska genomgå. Jag vet således att de inte kommer att få de ärftliga sjukdomarna det går att testa för. Den ena var dessutom redan kastrerad. Det är värt att betala högre summor för avkommor efter kontrollerade avelsdjur. Men med en blandras vet jag ju inte något om ärftliga sjukdomar och de ska således inte kosta så mycket.

nypisnina
2016-12-14 13:11
#2

Får man fråga om det är en tjuvparning? Jag håller med om att det är ett överpris men nakenfisarna är väldigt dyra. Det är dock så som Björksätter säger att man vill betala ett högre pris på ett djur som man vet är kontrollerade så att man har de bästa förutsättningarna att ens djur ska vara friskt. Men om det är en tjuvparning så har jag för mig att man kan kontakta ett register och lösa stamtavlor ändå (har för mig att en av uppfödarna som jag köpte av var med om det och hen kunde lösa det så.. Men är osäker på om det går iom att det är blandras…) Annars är det tal om en oseriös avel och då ska du verkligen inte ta det priset anser jag. Nakna eller inte.

[helga21]
2016-12-14 14:02
#3

# 2 I så fall skulle det vara 50% av varje! Och det ska uppges och man ska ta ut stamtavla.

Upp till toppen
Annons: