Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 532 ggr
s4r4
12/10/16, 2:53 PM

Kost till Katt

Hejsan allihop, jag kommer återigen med ännu ett inlägg.

Jag har velat bidra med vad jag ger för mat under veckan, så att ni kan komma med råd och tips! Under veckan, måndag till fredag är jag mest i skolan från klockan halv åtta till halv fyra, och kommer inte hem från klockan fem. Så det är mycket tid som jag missar med mina katter, men jag lägger mig rätt så sent då jag har fullt upp med plugg till prov och liknande. Men familjen hjälper mig angående maten och kattlådorna, så det går finfint! 

Från måndag till fredag är ingen hemma under förmiddagen, så det serveras endast torrfoder och vatten och någon enstaka godisbit. Men efteråt så blir det en blandning av torrfoder och blötmat för dem. Både blötmat och torrmat kommer från Iams. Men jag ska börja servera Mjau blötmat lite i taget, då jag hört att det är näst intill bäst, men även för att katterna börjar smått tröttna på Iams blötmat. Så jag ska testa mig fram försiktigt. 

Jag försöker träna lite med dem, som t.ex att de ska reagera vid deras namn och kunna komma på kommando, så då får de godisbitar från Dogman. 

Men under helgen, så kokar jag kycklingfile och "smular" det och blandar i lite torrfoder, så att de får i sig 'färsk' kött och det tycks om väldigt mycket. 

De får mat ungefär var fjärde timme, eller tredje. De är ju fortfarande kattungar, så jag vill att de ska ha fri tillgång till mat, men det går ju inte om de äter mestadels blötmat. Jag har aldrig blötmaten ute mer än en timme eller en halv, då jag inte vill att de ska äta mat där bakterier bildas. Katter är ju ganska känsliga när det gäller maten, så jag vill inte ta några risker med att maten ska stå ute allt för länge. 

Såja, jag känner mig ganska så nöjd med texten. Jag tar gärna emot tips och råd angående kosten, men även vad era katter äter och vad som serveras samt har serverats förr. Har era katter prövat mjau? Vad tycker ni om det? Jag har hört mycket gott om det, så jag ska ta till mig och köpa en förpackning och blanda ut lite i deras vanliga mat. Så jag får ta och återkomma med det!

Annons:
Upp till toppen
Annons: