Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1724 ggr
Sashhi
12/8/16, 2:32 PM

Katten har fått för sig att kattlådan är en säng?

Ja, min nevahane på 3 år har nu plötsligt fått för sig att ligga och sova i kattlådan med huva på. Han har aldrig gjort det innan och inget har direkt ändrat sig i omgivningen på länge. Hur får jag honom att sluta? Känns ju lite ofräscht att ligga där inne, men jag kan ju inte direkt stänga av heller.

Not your mom, not your milk.

  • Redigerat 3/28/22, 7:33 AM av OberonsMatte
Annons:
Pia-69
12/8/16, 2:43 PM
#1

Skaffa en likadan låda fast utan Kattsand som han kan ligga i! Man ser ofta katter som ställs ut som ofta ligger i toalådan, det är för att sanden är sval och svalkar katten!


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Sashhi
12/8/16, 3:13 PM
#2

Okej! Det ska jag göra, tack!

Not your mom, not your milk.

Kutterkatt
12/9/16, 2:00 PM
#3

Ta av huvan på lådan bara! Min kisse fick plötsligt för sig att hon skulle ligga inne i lådan när vi hade en med huva på. Vi tog bort huvan och då slutade hon direkt. Nu har vi låda utan huva istället för att det känns fräschare för henne, dessutom mindre stort och åbäkigt! Vi vet väl alla att katter sällan gör som man tänkt, så jag tror inte så mycket på att han skulle ligga i en ny likadan låda utan sand och sluta ligga i den gamla..! Som sagt, ta av huvan bara så kommer han nästan garanterat sluta med det. Han hittar snart ett nytt favoritställe!

Sashhi
12/11/16, 1:52 PM
#4

#3 - Tyvärr kan jag inte göra det efersom att lilla kissen vill bara gå på låda i lådor med huva :) men tack ändå

Not your mom, not your milk.

[helga21]
12/11/16, 4:06 PM
#5

Så gör mina när vi är på något ställe de inte känner igen sig på ex hotell fast de har inte gjort något i lådan då. De känner sig trygga där.

Upp till toppen
Annons: