Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 941 ggr
[Grädd]
2016-12-02 20:58

Kastrera hund?

Jag skrev tidigare idag ett inlägg på hundar iFokus och detta handlar även om hundar, men jag vill se era åsikter som är kattmänniskor och lägger därför även ut det här! "Hej, Jag ska köpa mig min första hund. Jag tänker att man kan kastrera valpen så fort som det nu är lagligt för attförebygga dåligt beteende? Jag vill bara veta lite hur andra tänker eftersom jag läst att många verkar vara väldigt emot det. Jag tänker bara på katter där det snarare är totalt tvärtom och om man inte kastrerar så är man en dålig kattägare."

Annons:
MonicaLagerquist
2016-12-02 21:11
#1

När jag köpte min byracka (setter/golden) så var det självklart att han skulle kastreras.På han ettårsdag blev han av med kulorna.

Stolt ägare till fem La permer

CayKantos
2016-12-02 21:14
#2

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[Lilyz]1
2016-12-03 10:02
#3

Personligen tror jag inte man ska jämföra olika arter. Vad jag vet har man inte märkt några risker med kastration av katter (mer än att operationer givetvis alltid är en risk i sig) men hos hundar kan det förekomma komplikationer efter operationen. Eftersom jag inte är så påläst om hundar kan jag inte ge råd eller liknande, försök att läsa på ordentligt bara innan du tar ett beslut. 🙂

Upp till toppen
Annons: