Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1720 ggr
kattöga
11/30/16, 9:44 AM

Sponsra ditt katthem eller annan förening

Hittade denna tråd om Sponsorhuset på Hittekatter. Det är ju ett jättebra sätt att sponsra t ex katthem (eller andra föreningar)! 

Eftersom jag handlar en del på nätet, bl a Zooplus, så kan jag ju lika gärna göra det via sponsorhuset, så får "mitt" katthem /"min" förening lite klirr i kassan också!

Dels får jag en del, och dels får föreningen en del. Min del kan jag dessutom skänka till "min" förening om jag vill.

Mängder med onlinebutiker att handla ifrån!

Om vi är många som blir medlemmar nu och handlar, så får ju våra föreningar lite extra i jul- & nyårsklapp! :)

(Sponsorhuset ger dig dessutom 5 kr när du blir medlem.)

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
[helga21]
11/30/16, 11:07 AM
#1

Personligen så sänder jag en gåva till det kathem jag sponsrar utan mellanhänder.

kattöga
11/30/16, 11:32 AM
#2

Gåvor sänder jag också ibland o köper kalendrar. Men det jag tycker är bra, är ju att en del går till katthem/föreningen när jag handlar där jag ändå normalt handlar.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

kattöga
3/11/18, 9:17 AM
#3

Jag missar oftast att handla via Sponsorhuset när jag handlar från webbutiker. Och först nu har jag sett att Sponsorhuset har ett litet "tillägg" till Chrome; "Handla Smart", som ser till att jag kan välja att handla via Sponsorhuset, när jag går in i en webbutik som är ansluten till dem, och på så sätt sponsra det katthem som jag har valt.

Jag handlar t ex ganska ofta hos zooplus.se, och tycker det är bra att en liten slant går till dem när jag ändå handlar. 
Det är många webbutiker som är anslutna till Sponsorhuset…

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

kattöga
7/25/18, 6:01 PM
#4

Nu sponsrar även våra apotek. Så handlar man där så bidrar de med en del av ordervärdet till t ex Stockholms katthem (som jag valt att bli sponsrad). 
Handlar ju en del produkter där, så självklart väljer jag att göra det via Sponsorhuset, eftersom det även ger något till dem man vill ska bli sponsrade!

"Du har väl inte missat att Apoteket, Apotek Hjärtat och Kronans Apotek medverkar hos Sponsorhuset. Varje köp ger som vanligt dig och Stockholms Katthem 5% av ordervärdet att dela på. "

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

ApanAnn
7/26/18, 4:14 PM
#5

Intressant! Lär väl i och för sig inte gälla på receptbelagt och det blir mest sånt för min del.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

kattöga
7/26/18, 10:48 PM
#6

#5 Nej, tänkte inte på att citera det… Det gäller inte receptbelagda mediciner… Synd!

Men många av oss handlar ju annat på apoteken också. Även det minsta ger bidrag till den förening som vi valt och för mig står katthem mig närmast… och jag bidrar med det jag kan till dem. Genom Sponsorhuset är det ju egentligen inte jag som bidrar, utan de som jag beställer från är de som bidrar! Toppen!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
ApanAnn
7/27/18, 12:15 AM
#7

Ja det är toppen!

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

kattöga
10/4/18, 10:08 AM
#8

Lista på Djurbutiker kopplade till Sponsorhuset. Jag använder ofta en av dem. Sen finns det ju hur många andra sorters butiker också som också är kopplade till Sponsorhuset.

Jag har också valt att svara på enkäter från "Panel". För varje enkät jag svarar på bidrar de med en slant till "min förening". Det tar oftast bara någon minut att fylla i enkäterna.

Jag har valt att sponsra ett katthem när jag handlar via sponsorhuset. 🙂

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

[Forest]
10/4/18, 9:44 PM
#9

Jag ger mat till en matare. Så katterna får både torrfoder och våtfoder. Sen ger jag även filtar,leksaker till kissarna.

[[eskils_]]
10/5/18, 10:39 AM
#10

Sponsorhuset är jättebra! De är ju alltså de som ger pengar till det katthem man väljer. Man själv betalar ingenting. 😃

#9 Ja, katthemmen behöver all hjälp de kan få.

kattöga
10/5/18, 11:48 AM
#11

#10 Tack för förtydligandet! Jag har nog inte lyckats förmedla det!

Butikerna som man handlar av sponsrar med en viss procent för varje köp man gör hos dem via Sponsorhuset. Jag själv betalar endast för de varor jag köper, precis likadant som om jag skulle handla från dem direkt, utan att gå via Sponsorhuset.
Hälften  av sponsorbeloppet går till mig direkt (=mitt konto hos Sponsorhuset) och den andra hälften går till den förening jag valt att sponsra (ett katthem i mitt fall). 

När jag har"fått ihop" 50 kr eller mer kan jag välja att få min del av de sponsrade pengarna till mitt eget bankkonto eller låta även det beloppet gå till den förening jag valt. Personligen låter jag förstås även de pengarna gå till "min förening". 😉

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

kattöga
10/6/18, 8:31 AM
#12

Många butiker erbjuder även rabattkoder vid ett köp via Sponsorhuset.
Här ser ni vilka butiker som  erbjuder rabattkoder just nu.

Håll även utkik på kampanjer och reor! Det kan löna sig bra.

(Ifall nån undrar: Nej, jag jobbar inte på Sponsorhuset, men jag gillar upplägget och vill att katthem får all den hjälp de behöver.)

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

kattöga
5/31/19, 9:06 AM
#13

Puttar upp! 😉

Handlar du på internet och vill hjälpa ett katthem (eller annan förening) så handla via webbutiker som är anslutna till Sponsorhuset.  Det kostar dig ingenting extra, noll kronor för dig!
Men katthemmet/din valda förening tjänar på det! Och även du får tillbaks pengar!

Jag handlar t ex ganska ofta hos zooplus.se. De är anslutna till Sponsorhuset och bidrar med 1,5% av köpevärdet. Jag och "min förening" får dela på de pengarna som vi får "tillbaka" - eller, jag kan även ge min hälft till "min förening".
Hur mycket butikerna sponsrar är olika från butik till butik.

Se här vilka djurbutiker som är anslutna till Sponsorhuset.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
[[eskils_]]
5/31/19, 10:58 AM
#14

#13 Bra idé! 👍 Katthemmen behöver mycket hjälp nu i värsta kattungesäsongen…

Vixxen
5/31/19, 12:54 PM
#15

Då är det bättre att skänka pengar direkt till katthemmet i fråga.

kattöga
5/31/19, 1:35 PM
#16

#15 Varför är det bättre? Pengarna går ju till dem ändå. Och för varje gång jag handlar i de webbutiker som är anslutna till Sponsorhuset. Inga extra kostnader för mig. Så förklara gärna varför (så att jag inte missar nåt)?

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Vixxen
5/31/19, 1:42 PM
#17

#16 Mycket administrationskostnader inblandade här! Som försvinner nån annanstans.

kattöga
5/31/19, 4:17 PM
#18

#17 OK, då förstår jag hur du  menar.

Men för min del som kund gör det ingen skillnad, jag får betala samma pris för varorna jag köper, oavsett om jag går via Sponsorhuset eller inte. Då känns det, för mig i alla fall, bättre att en del av det kommer i retur och gynnar "mitt katthem". 

Handlar jag INTE via Sponsorhuset, så får "mitt katthem" ingenting från det köpet.

Och eftersom jag ändå handlar i webbutiker som är anslutna till Sponsorhuset, så föredrar jag att göra det via just Sponsorhuset, eftersom "mitt katthem"/"min förening" får en slant för det.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Upp till toppen
Annons: