Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 3274 ggr
Royalz
11/29/16, 6:42 PM

Galen i apelsin

Är de farligt för katter att smaka lite apelsin? Min katt är helt galen i apelsin och jamar och viftar med tassen för att få en bit ^^


Annons:
[Sandi92]
11/29/16, 6:56 PM
#1

Det måste vara extremt ovanligt! De flesta katter brukar avsky citrusdoft och springa för livet om man skulle hålla det framför nosen. Om det är farligt vet jag inte, har aldrig råkat ut för nån katt som ens vill vara i närheten av citrus. :p

Wony
11/29/16, 7:00 PM
#2

Vi har faktiskt en katt här hemma som inte bryr sig ett dugg om citrusdofter, men så är hon också rätt udda i övrigt också. Däremot är hon inte galen i det. 

http://www.aspca.org/pet-care/animal-poison-control/toxic-and-non-toxic-plants/orange

Enligt den länken är i alla fall apelsinväxten som sådan giftig, men jag vet inget om själva frukten.

Royalz
11/29/16, 7:09 PM
#3

Okej :) märkte de första gången några veckor efter vi hämtat honom och vi köpte mat med en citronskiva i och han satt och slicka på den som besatt. Samma nu med apelsiner, har springer efter benen på en tills man kommit till soffan och sen är han i ansiktet och ska ha. Får han inte vevar han med tassen och knorrar och har sig ^^ hunden däremot avskyr lukten och håller sig borta.


Pia-69
11/30/16, 9:11 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Min Siames är tokig i frukt! Första gången jag käkade äpple när vi fick hem honom satt han o tiggde till sig äpplebitar, dök ner i juiceglaset på frukost bordet, tiggde till sig apelsinbitar. När vi har melon till frukost så brukar vi skära några bitar till honom som han gladeligen mumsar i sig! Det verkar inte som att apelsin är giftigt för katter, vår katt blir inte sjuk av det iallafall. Tror att detta är vanligt bland Orientalerna att de gillar frukt. ❤️🐱


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Upp till toppen
Annons: