Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 2723 ggr
nanismatte
2016-11-28 23:57

Katt luktar bajs

Har en halvtam misse som de senaste dagarna luktat äckligt om rumpan. Hon åt rått kycklingben. Skulle duschat henne om hon hade gått att hålla fast, men det går inte. Någon som har tips på hur jag kan tvätta henne på annat sätt? Korthårig!

Annons:
Honestyisdead
2016-11-29 00:12
#1

Tvättlappar.

micki78
2016-11-29 14:17
#2

Jag minns när jag var liten, min kompis hade en katt, alltid när katten strök sig mot mig när jag satt vid köksbordet luktade det jätte illa om kattens rumpa, katten hade inget bajs där och var ren, men fy vad det luktade. Nu när jag tänker tillbaka förstår jag ju att katten kan ha haft någon sorts sjukdom eller så som gjorde att den luktade illa. Jag vet att den katten inte var hos veterinären för dom hade det väldigt dåligt ekonomiskt kommer jag i håg.  Nu behöver det inte vara så i ditt fall, då det endast varit så ett par dagar, men jag kom att tänka på det här när jag läste ditt inlägg.

Min ena katt går inte heller att duscha, så fort jag sätter på duschen  sprattlar han som en galning. Jag tar i stället tvättlapp, eller något annat mjukt med vatten på och torkar av baken om det fastnat lite bajs i pälsen. Och det funkar mycket bättre.

kattöga
2016-11-29 14:25
#3

Den tillfälliga katt vi har här hemma just nu (pga sjukdom) var tvungen att börja äta specialmat (för att lösa upp struvitstenar). Han började lukta illa från baken också. Men jag förstod att han släppte små fisar "bara". Efter ett par dar försvann fisarna och lukten också.

Så det var antagligen maten som din  katts mage reagerade på. Blött/Fuktat hushållspapper har jag använt när jag varit tvungen att torka rent nån katt.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

nanismatte
2016-11-29 22:33
#4

Ja, hon har aldrig ätit kycklingklubba innan utan bara MUSH, men tänkte att det var ganska likt och det gick inte att dela på klubban så hon fick en hel. Idag luktar hon inget alls!

Upp till toppen
Annons: