Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 3007 ggr
vendelay
11/23/16, 10:15 PM

Bajs i klorna?

Ja, du läste rätt. I klorna. Inte på klorna. Inte mellan klorna. I klorna.

Är det möjligt? Det ser precis ut som att min ena katt har fått in bajs i klorna. Ungefär som när en människa får smuts mellan fingret och nageln fast på katten ser det ut att sitta mellan "klo-väggarna" i kröken som blir på klon. Förstår ni hur jag menar? Hon är inte tillräckligt tam för att jag ska kunna titta ordentligt och hon tvättar sig alltid ordentligt osv.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
vendelay
11/23/16, 10:19 PM
#1

Det är förresten på bakfötterna, inte klorna på framfötterna.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Bästakompis
11/23/16, 11:13 PM
#2

Det kan vara levrat blod. Om ett djur har skadat en klo litegrann så kan det se ut så. Det behöver inte vara något farligt utan bara en pytteliten blödning. Det kan också vara mörkt pigment på en annars ljus klo.

vendelay
11/23/16, 11:14 PM
#3

Nej, det är bajs / bajsblandad sand. Det är absolut inte blod, och det är under alla (som jag sett) klor. Det är inte heller pigment utan jag är hundra procent säker på att det är bajs.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Pia-69
11/24/16, 7:05 AM
#4

Ja, det är väl möjligt om katten har trampat på det t,ex i toa lådan, det händer ibland att mina katter trampar i det dom har gjort när dom vänder sig om för att täcka över det!


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Maria
11/24/16, 8:27 AM
#5

Så kan mina katter ha det också. Hur vet du att det är just bajs och inte smuts i allmänhet?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
11/24/16, 8:43 AM
#6

Katter kan ibland få svamp i klofalsen, det kan vara mörkt och se ut som smuts. Andra irritationer kan också göra att det blir mörkfärgat och ser smutsigt ut. Om din katt är irriterad av det mörka på klorna eller om det ser rött ut i området så tycker jag att du ska söka veterinär.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
vendelay
11/24/16, 10:42 AM
#7

#5 Det skulle absolut kunna vara annan smuts där också men jag lyckades pilla ut lite (och blev nästan av med handen på köpet 😂) och det är åtminstone lite bajs eller smutsig sand. 

#6 Nej, hon bryr sig inte alls. Hon går normalt och ja, allt är normalt. Inga konstigheter överhuvudtaget. Vi ska dock till veterinären om någon vecka så vi får väl fråga då.

Jag vet inte om jag beskriver det tydligt nog, jag önskar att det gick att få till en bild. Ska försöka ikväll och se om det kan gå. Tack för era svar!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

vendelay
12/1/16, 6:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Bild nr 1

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

vendelay
12/1/16, 6:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Bild nr 2

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

vendelay
12/1/16, 6:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Bild nr 3

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

vendelay
12/1/16, 6:28 PM
#11

Om ni klickar på bilderna blir de större och då går de också att zooma in på.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Maria
12/1/16, 6:53 PM
#12

Katter har ju en liten fördjupning där så det är ju inte alls konstigt att det fastnar smuts. Det behöver ju inte just vara bajs.

Mina är alltid en aning smutsiga där när de är ute i trädgården t.ex och jag brukar pilla bort det mesta när jag klipper klorna.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[AnimeV4]
12/1/16, 7:01 PM
#13

Min katt har likadant och bara på bakklorna han med, men det ser ut som bajs eller sand🙂

Annons:
vendelay
12/1/16, 8:12 PM
#14

Okej, tack!

Gör det ont på katter när ni pillar bort det? Jag har skrapat lite lätt med en tandpetare och det verkar inte göra ont, men det är inte uppskattat 🤐

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Maria
12/1/16, 8:46 PM
#15

#14 Nej, det vecket är ju ytligt så att säga. Det går inte in i pulpan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: