Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1034 ggr
Volpes
11/22/16, 4:48 PM

Räddare i nöden

Hej. Tänkte bara berätta om en lite rolig sak som hände igår.

Jag var på väg och ta fram dammsugaren, som min katt Ymer verkligen inte tycker om. Den står i en garderob som är en lite bit över golvet. Över den låt lite saker så jag tog tag i dem och drog ut dem. Men sakerna hade fastnat i dammsugaren så när jag drog ut dem följde dammsugaren med och rammlade rakt ner på en av mina tår. Jag skrek rekt ut, det gjorde så jäckla ont. Och farandes till min undsättning kom Ymer. Han var helt uppburrad och han stod vid dammsugaren som om han skulle hoppa på den om den skulle röra sig igen 🤪

Det var en sådan rolig och söt händelse. Jag trode inte att Ymer direkt skulle försöka skydda mig ifrån något men han ville skydda mig ifrån den hemska snabeldraken som han hatar. 

Har ni varit med om något liknanade? Berätta gärna 🙂

Annons:
kattöga
11/22/16, 4:52 PM
#1

Våra katter har definitivt inte varit några räddare i (snabeldrake-) nöden! Snarare har de bara varit räddare….. 

Mysigt med en riktig riddare när snabeldraken attackerar! 😃

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

[Devya]
11/22/16, 5:07 PM
#2

Nej, vad gulligt! 

Min kisse som fullständigt hatar vatten försöker rädda mig varje gång jag duschar. Lite roligt är det. Där står hon på elementet som är just bredvid duschen och försöker sträcka ut sin tass för att ta tag i mig samtidigt som hon mjauar förskräckt.  Hon är nog också en liten räddare i nöden. :)

Volpes
11/22/16, 5:35 PM
#3

#1 Ja han är min lilla ridare i skinanade päls

#2 Haha, vad sött 😛

Herveaux
11/22/16, 6:23 PM
#4

När jag var ca 10 år så låg jag hemma med vad som sen visade sig vara en brusten blindtarm. Som ni förstår hade jag något djävulskt ont i magen och hela högra sidan av magen.
Men, våran katt vi hade då, Pelle, kom flera gånger och trampade upp på mig och la sig precis över stället som gjorde mest ont och spann som bara han kunde.
Poff - smärtan var som bortblåst!
(När han gick därifrån så kom den tillbaka direkt).

Då var han verkligen min räddare i nöden som kunde lindra min smärta. ❤️


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Volpes
11/22/16, 8:41 PM
#5

aww, förstår verkligen det, vilken liten hjälte 🙂

Volpes
11/22/16, 8:41 PM
#6

aww, förstår verkligen det, vilken liten hjälte 🙂

Annons:
Herveaux
11/22/16, 10:07 PM
#7

#5 Ja, han var min lilla klippa i päls.
----
Så roligt att läsa om katter som vill hjälpa sin ägare i nöd. 
Att burra upp sig för kamp med en snabeldrake är ju inget för fegisar direkt!😂

Såg ett klipp på YouTube med två Siameser som förtvivlat försöker rädda sin matte från duschen. Hussen däremot får rädda sig bäst han kan på egen hand, det är bara när matte duschar som det blir "utryckning för människa i nöd".


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Carmarino
11/23/16, 2:15 PM
#8

När jag var barn så spelade jag blockflöjt. Våra katter trodde nog att jag hade väldigt ont när jag gjorde det, så mycket som jag "jämrade mig", för de kom bägge två och försökte trösta mig. Det visade sig sedan vara ett effektivt sätt att kalla in dem. Behövde bara ta av munstycket på blockflöjten, öppna dörren och blåsa lite. Det tog inte många minuter innan bägge två kom instormande och undrade om jag hade mycket ont.Skrattar


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Devya]
11/23/16, 3:58 PM
#9

#7 Ooops, man borde ha haft av ljudet då man kollade in det klippet! Kissen min kom inrusande med mat som kom flyganes ur munnen på henne! :D Nu trampar hon lugnt tillbaka till sin matskål. Jag måste nog vara försiktigare i fortsättningen. :)

[VinterMaran]
11/24/16, 9:44 AM
#10

Min ena kise kommer så fort barnen skriker, ställer sig bredvid dom och trampar intensivt med tassarna på en kudde samtidigt som hon spinner i högan sky och mjauar. Hon gör bara det när de skriker så hon försöker lugna ner dom på något sätt, sen att det inte fungerar eftersom de är hungriga är en annan femma:)jag kallar henne för min lilla barnvakt!

Scorpio97
11/26/16, 1:51 AM
#11

Min katt brukar komma springandes när jag hostar eller nyser. Då ser hon riktigt orolig ut, kurrar, stryker sig emot mig och verkar försöka trösta. Hon verkar inte reagera eller tycka det är konstigt när hon själv nyser, så jag vet inte riktigt varför hon tycker det är så farligt när jag gör det. 

Sen sitter hon gärna i hallen utanför badrummet och tittar på när jag duschar (eller går på toan), men då är hon lugn. Så jag är inte i någon direkt fara, men hon vill ändå hålla lite koll. Man vet ju aldrig vad som kan hända liksom, jag kanske drunknar i duschen eller fastnar i avloppsröret och då måste hon ju vara där så hon kan rädda mig. Hon protesterar även högljutt och försöker gräva sig in om jag stänger toadörren xD

Gäster och dom andra i familjen får dock nysa, hosta, gå på toa och duscha hur mycket dom vill (även med stängd dörr) och hon bryr sig inte det minsta.


//Jessie

Upp till toppen
Annons: