Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 706 ggr
[Devya]
2016-11-22 15:58

Min katt är ingen riktig katt

Så jag ska ta hand om en katt i två månader och nu bestämde jag för att låta min katt träffa vår gäst. Vår gäst var lite väl oförskämd men betedde sig som förväntat, hon fräste och morrade. Till svar så började min katt försöka fräsa och morra men lyckades inte särskilt bra. Lite fräs lyckades hon med och något gulligt ljud som skulle föreställa morr men lät mer som en sång. Då hon försökte fräsa tillbaka så lät det bara som hon fnyste tyst eller sniffade. Där emellan så spann hon och gosade med mig. Hon höll sig dock borta från den andra katten fast hon var väldigt nyfiken.

Min katt är en underlig liten krabat.  Någon annan  som har en katt som inte riktigt vet hur man ska fräsa och morra?

Annons:
Aleya
2016-11-22 16:25
#1

Jag har två katter som inte heller kan detta med att jama/fräsa som dom ska. Det låter bara knäppt. Sen har jag en katt som skäller i vissa situationer. Inte nu hundskall men det låter som skäll än jam.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Maria
2016-11-22 18:39
#2

Haha katter är roliga.

Min gamle Moritz kan verkligen jama så det t.om låter knarrigt och högt.

Lille Lakritz däremot verkar aldrig ha kommit i målbrottet. Han piper och kvittrar😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

annzoo
2016-11-22 18:47
#3

Jag har katter som både bräker, jamar, råmar och piper  :p Har en som säger typ "nä"

Upp till toppen
Annons: