Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 674 ggr
Fridaaaa
11/15/16, 10:02 PM

Tips och ideer ang utfodring

Bestämt mig för att börja ge Freya lite torrfoder igen, så att hon slutar gapa efter mat. MEN, Findus ska inte komma åt det.

Någon som har idé? Sån på zooplus, är inget alternativ, den för 1200 kr som öppnar sig för vissa katter, det finns det inte ekonomi till.

Någon som kan komma på bra sätt att lösa det? =)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Honestyisdead
11/15/16, 10:14 PM
#1

Enda alternativet jag kan komma på är att vakta då hon äter torrfodret.  Se till så han inte kommer åt det.

Fridaaaa
11/15/16, 10:25 PM
#2

#1 Syftet med det är att hon ska kunna gå och äta lite torrfoder när hon vill. Att hon får litegrann och sedan kunna gå och ta under dagen

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Belimas
11/15/16, 10:31 PM
#3

Såga hål i ett skåp/en bänk av något slag och sätta dit en kattlucka med chip ? De kostar visserligen en slant de med men inte fullt lika mycket som 1200.

Fridaaaa
11/15/16, 10:34 PM
#4

#3 Bra idé men inget skåp ledigt och en sån lucka ligger på över 1000 kr  :( 
Sedan är hon tyvärr inte glad för att gå ut och in genom lucka. Inte ens lyckats få henne att gå ur kattlåda med lucka så :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

vendelay
11/15/16, 10:53 PM
#5

Nu vet jag ingenting om dina katter, men kan hon inte bara få mer blötmat istället? Eller varför vill du ge torrfoder?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Fridaaaa
11/15/16, 10:55 PM
#6

#5 Hon håller sig lugnare om hon får lite torrfoder och kan ta tugga då och då.  Blötmaten kan jag ju inte ha ståendes framme hela tiden.

Vill egentligen inte ge torrfoder alls, men enda sättet att få henne att sluta gapa

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Vixxen
11/16/16, 1:31 AM
#7

Är Freja mindre än Findus?

I så fall kan du ta en kartong och göra ett hål som bara hon kommer in genom och placera torrfoder inne i kartongen. Förankra kartongen genom att lägga tunga saker ovanpå t.ex. böcker.

kattöga
11/16/16, 6:21 AM
#8

Blötmaten kan nog stå framme längre än vi oftast tror. Jag tar gärna bort blötmaten för tidigt om den inte är uppäten. Men katterna bryr sig ofta inte om att den inte är nyserverad…. 

(Fast på sommarhalvåret är det väl inte så lyckat med flugor o andra insekter som far omkring…..)

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Fridaaaa
11/16/16, 11:21 AM
#9

#7 Lite mindre, men Findus är rätt smidig, för sin storlek.
Risken är att han hoppar upp på kartongen så den brakar ihop :( Han älskar kartonger.

#8 Inte under en hel dag dock. 
Och hon gillar inte blötmaten om den stått framme för länge.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: