Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 2223 ggr
CayKantos
11/8/16, 10:37 PM

Hur många katter har ni?

Hur många katter har ni och vad är det för raser samt är dom inne eller utekatter?? Bilder är alltid välkomna!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Scorpio97
11/8/16, 10:40 PM
#1

3 stycken kastrerade huskatter. En hane och två honor. Hanen och en av honorna är syskon. Alla tre är tyvärr utekatter, trots att jag inte tycker det är lämpligt där vi bor (men det är inte mitt val, det är mamma som bestämmer över katterna i nuläget).


//Jessie

Honestyisdead
11/8/16, 10:43 PM
#2

2 st. En perserhane och en exotichona. Självklart innekatter. De hade fått gå ut i koppel men är helt ointresserade.

Fridaaaa
11/8/16, 10:45 PM
#3

Två huskatter :) 
En kastrerad hane och en kastrerad hona
Inne&utekatter, dvs kan gå ut och in som de vill :)

Freya :)

Findus :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

vendelay
11/8/16, 10:47 PM
#4

2 huskatter, en hona och en hane. De är från Stockholms Katthem och har bott hos oss i ca 2,5 år om jag räknar rätt (26/7 2014). Båda är innekatter med tillgång till innätad balkong. Vi hoppas kunna lära dem gå i sele om kanske några år (går inte än) men vi får se. Det skulle ju i så fall vara för deras skull, så de måste ju tycka om det 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Emmaboy
11/8/16, 11:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#5

Två tjejer. En huskatt från katthem och en burmilla, de är 5 år respektive 5 månader :). Innekatter.

Sarafiaklara
11/8/16, 11:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

En exotic hona på 6 år som är innekatt. Hoppas på att tjata till mig fler ;)

Annons:
Salish
11/9/16, 12:00 AM
#7

Jag har en sibirisk katt, innekatt. Vill adoptera en huskatt någon gång i framtiden också =) eller en till sibbe om jag har råd.

Lubsan
11/9/16, 12:15 AM
#8

Två huskatter, Siri och Iris, innekatter med tillgång till innätad balkong :)

Karusell
11/9/16, 7:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

3 st tjejer. En huskatt, en chinchillaperser och en colorpointperser. De är ute i koppel varje helg. Persertjejerna behöver inte alltid koppel längre, de rusar inte ut i skogen som är precis bredvid utan håller sig nära och är lugna, vill inte vara ute så länge.

MonicaLagerquist
11/9/16, 8:08 AM
#10

Just nu två kastrerade cornishar som bor hos min fd svärson.

En fertil cornishgrabb och två kastrerade cornish fröknar här hemma.

En kastrerad La perm hona och en fertil hona samt två La permer en av varje kön på tillväxt.Hanen bor hos fodervärd.

Så sammanligt 9 katter äger jag.

Stolt ägare till fem La permer

annzoo
11/9/16, 8:36 AM
#11

Äger 9 just nu men bara 4 honor bor hemma resten hos släkt och fodervärd. Alla bengaler och innekatter.

Splatter
11/9/16, 12:10 PM
#12

Två kastrerade sibiriska katter, båda hanar. De är släkt, den äldre är 1,5 år och den yngre är 9 månader.
Båda är innekatter som får gå ut i koppel, den äldre tycker det är kul bara när det är snö annars springer han bara till närmsta gräsplätt och ser sur ut över att behöva vara utomhus. 😃 
Den yngre far omkring och ska lukta eller jaga allt som flyger förbi, fåglar eller löv. Snö såg han för första gången nu i veckan, han tycker det är för kallt! Men ändå väldigt nyfiken. 🙂

[Sandi92]
11/9/16, 1:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#13

Jag har två huskatter. En svartvit hane på 3 år som heter Petter och en hona, sköldpadd, på 2 ½ år som heter Saga. Båda är köpta från katthem och båda är självklart kastrerade. De är innekatter, men har tillgång till innätad balkong och får gå ut i sele varje dag om vädret tillåter.

Dom är väldigt tajta och ligger ofta och gosar med varandra och leker ofta ihop.

Annons:
micki78
11/9/16, 1:23 PM
#14

Jag har 3st inne katter.  Dom gillar att hänga på balkongen i koppel, vi har inte nätat in balkongen ännu, ska göra det till våren. Dom gillar inte att vara ute så mycket så vi har kul inomhus istället.

Limberg
11/9/16, 1:49 PM
#15

Har 3 kastrerade katter. 2 huskatter (hona & hane) och 1 Maine Coon-hane.

Huskatterna fick börja vara ute efter 5 år, eftersom jag bor bra till och hanen alltid ville gå ut (var ut i koppel innan). Honan däremot var hellre inne ändå och är nu bara innekatt igen. Maine Coon-hanen var egentligen tänkt som en pensionärspresent till mina föräldrar, men de älskade min hankatt så mkt och han var hos dem hela tiden ändå (bor nära). Så han fick flytta in hos dem medan raskatten fick flytta in med mig och honan som innekatter. Ingen av dem visar något intresse alls till att få gå ut. Verkar väldigt individuellt det där!

Hunter, Gummi & Hector finns på Instagram:

https://www.instagram.com/mainecoon_hunter/

https://www.instagram.com/hunter.maine.coon/

Nettis!
11/9/16, 3:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#16

Har 3 st kastrerade hanar, en maine coon och två brittisk korthår.

jollycox
11/9/16, 5:03 PM
#17

Jag har två katter, en huskatt och en norsk skogkatt. Båda innekatter.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Linakatt
11/9/16, 9:33 PM
#18

Har två katter😊😊 Båda är hanar och heter Tusse och Agnes. Vet dock inga raser eftersom vi hittade båda katterna i en påse i skogen som någon hade slängt ut☹️ Katterna går som dom vill och går även på toa ute, så ingen låda behövs😀

Honestyisdead
11/9/16, 9:35 PM
#19

#18 Kastrerade?

Linakatt
11/9/16, 9:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Här är dom:))

Annons:
Linakatt
11/9/16, 9:37 PM
#21

Ja dom är kastrerade, båda två

Linakatt
11/9/16, 9:37 PM
#22

Ja dom är kastrerade, båda två

Honestyisdead
11/9/16, 9:49 PM
#23

#21 Gött :)

VT4ever
11/9/16, 10:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Har två kastrerade Devon Rex grabbar ena 2 år och andra 5 år, inte släkt med varandra, men kompisar är dem. Innekatter =)

lunaaa
11/9/16, 11:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

En norskskogkatt, innekatt, gillar att gå på koppelpromenader. :)

Eveo
11/10/16, 1:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Här hemma bor det 4st kastrerade hanar, huskatter. Innekatter med tillgång till innätad balkong :)

No time to waste, only time to treasure.

Emelie-E
11/10/16, 1:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Har fyra huskatter, alla hanar. Tre är kastrerade och får gå in och ut som de vill. Den lille ska kastreras och till våren ska även han få börja gå ut.

Annons:
Maria
11/10/16, 9:37 PM
#28

Vi har två huskatter. Moritz och Lakritz. Innekatter med tillgång till liten trädgård.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[nevamisse]
11/11/16, 12:37 AM
#29

Två innekatter, Neva masquerade. :)

[Devya]
11/11/16, 2:42 PM
#30

Jag har en 3-årig Devon Rex hona som jag adopterade från katthemmet. Hon är en innekatt och är inte intresserad av utevistelse.

[Birmarag]
11/12/16, 7:01 AM
#31

En 3.5-årig Ragdoll och en 3-årig Helig Birma. Båda hankatter, kastrerade, tillgång till stor inglasad balkong året om. Ragdollen tycker koppelpromenader är djurplågeri ;) Birman gillar koppelpromenader när det är varmt och skönt ute, ex balkongen är alldeles för kall nu. Missarna tycker väldigt mycket om varandra.

[Ninji]5
12/14/16, 9:34 PM
#32

Jag har en kastrerad huskatt hona på 8 år som trivs allra bäst inomhus, men som alltid har tillgång att gå ut.

Upp till toppen
Annons: