Annons:
Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 2858 ggr
[bellahandersson]
11/7/16, 4:50 PM

Förlossning

Hej på er! 

Har en fråga, Min katt är dräktig, hon är i dag 61 , hennes mage har sjunkt, hon har börjat få mjölk i brösten, hennes temp ligger på 37,8. Är det på g?

Men funderar på även det med tempen , hur lång kör man in? För prövade och se vad min andra katt hade och de var 37.7 tycker det är väldigt konstigt då han är frisk. Men jag hoppas ni kan svara på detta. Tack på förhand.

  • Redigerat 6/27/22, 7:21 PM av OberonsMatte
Annons:
[Devya]
11/7/16, 5:10 PM
#1

Vad är det för konstigt med 37.7?Den vanliga tempen för katter är mellan 38-39, men din katts normala temp kanske då är lite lägre.

[bellahandersson]
11/7/16, 5:12 PM
#2

Blev lite fel, skulle stå om det var konstigt :) eller om det var normalt. 

Min hon katt borde ju ha väldigt mycket lägre eftersom hon snart ha kattungar, men  ja man ser väl när dem kommer :)

Pytteliten
11/7/16, 5:45 PM
#3

De har inte lägre temp hela tiden innan ungarna ska komma, utan tempen går upp och ner inför förlossningen. Mellan dipparna är den helt normal! Men stör henne inte med att tempa tycker jag. Hon behöver lugn och ro!

[bellahandersson]
11/7/16, 5:48 PM
#4

ja självklart har hon lugn och ro :) tempar henne inte hela tiden såklart!

annzoo
11/7/16, 8:40 PM
#5

Att tempa katten kan stressa den. Har magen sjunkit är det ca 24 timmar kvar, kan vara mer och mindre. Håll koll och lämna henne inte.

Hoppas du har läst på och vet vad du ska se efter. dvs vad som är normalt och när veterinären ska kontaktas.

[bellahandersson]
11/7/16, 9:36 PM
#6

ajjemän de har jag :D  har läst på väldigt väldigt mycket, har skrivit ner nummer till veterinären ifall de skulle behövas :) har allt under kontroll :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: