Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 984 ggr
Skepparkatterna
2016-11-01 19:29

Foderaktivering

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en tjej här hemma som behöver massor av mental aktivering. Serverar jag mat i skål så petar hon bara i den och går därifrån och surar. Så jag behöver tips på hur jag kan få till utfodringen lite mer stimulerande och varierande! Favoriten är när hon får "fiska" i badkaret eller lirka ut maten ur smala glas. Men behöver mer idéer. Har byggt lite olika aktiveringsbrädor, men de fungerar ju bäst med torrfoder. Någon som sitter på någon skoj idé? :) gärna diy så att jag får ha lite roligt med att pyssla ihop den också :P

Annons:
Carmarino
2016-11-02 08:05
#1

Gymnastik och mat på samma gång! Vilken rolig bild. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Skepparkatterna
2016-11-02 10:54
#2

Haha ja! Hon älskar att balansera och gymnastisera 😁

Em_
2016-11-02 17:05
#3

Är det vatten i backen? Jätteskönt ät-stil men jag förstår den inte riktigt 😂


Skepparkatterna
2016-11-02 20:03
#4

#3 ja precis! Ca 1cm, så skålen kan stå stadigt på botten, men så att det är vatten runt hela. Hon är smart dock och plockar större bitar med tassarna och äter. Får skaffa bestick åt henne snart :P

molbojse
2016-11-03 14:58
#5

Hm.. Vet inte om det kan funka med blötmat, men en KONG? Det är ju hål i den så det går att peta in något kletigt.
Sen tänkte jag att man kan ta en PET-flaska (förslagsvis en MER), klippa itu och vända uppochner på toppen med hålet ner i botten av flaskan? Blötmaten hälls i först, såklart ;) Då får hon dels fundera på hur hon ska få upp toppen om hon inte kommer på att kunna stoppa ner tassen i hålet och fiska upp maten. När flaskan blir äcklig sen så är det ju bara att kasta och göra en ny :)

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

molbojse
2016-11-03 15:19
#6

Fortsätter: får hon upp toppen kan hon ändå inte stoppa ner huvudet i flaskbottnen så hon får använda tassarna eller tänka ut ett annat sätt ändå :D

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

Annons:
Upp till toppen
Annons: