Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1085 ggr
Volpes
10/29/16, 1:29 PM

Färg och betäckning?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej. Har nu äntligen skaffat en liten vän till Ymer, Grim heter han och jag antar att han är svartsmoke tabby men är inte helt säker, så jat tänkte om någon kunde hjälpa mig och vad han i så fall har för förgbetäckning? Han har vitt hår längst in mot huden förutom där han är mönstrad typ på ben och så.

Annons:
MonicaLagerquist
10/29/16, 1:58 PM
#1

svart smoke med spökmarkeringar

ns

Stolt ägare till fem La permer

Volpes
10/29/16, 1:59 PM
#2

Jaha säger man bara spökmarkeringar och att han inte är tabby, det viste jag inte.

MonicaLagerquist
10/29/16, 2:34 PM
#3

Hade han varit mönstrad skulle han vara ljus runt mun och ögon.

Stolt ägare till fem La permer

Volpes
10/29/16, 2:54 PM
#4

Okej, ja där är han svart, trode att han var "riktigt" mönstrad då han ahr tydliga ränder på bröstet, frambenen och svansen.

jollycox
10/29/16, 3:03 PM
#5

Visst heter det silver om katten är mönstrad och vit i botten? En katt kan inte vara svartsmoketabby/tigre/spotted utan det heter då svartsilvertabby/tigre/spotted.

Volpes: Googla på dom olika färgerna så ser du skillnaden.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Volpes
10/29/16, 3:30 PM
#6

ja det ska jag göra, viste inte riktigt vilka namn jag hade och välja emelan och söka på. :)

Annons:
Volpes
10/29/16, 4:16 PM
#7

Nej, svartsilvertabby verkar han ju definitift inte vara, de är ju mycket ljusare, så då är han bara en svartsmoke med spökmönster. Men jag vet inte om man ska nämna spökmönstring när jag skaffa hans försäkring, vet ni det? Tack för era svar :)

OberonsMatte
10/29/16, 4:52 PM
#8

#7 Mer eller mindre synligt spökmönster som "lyser igenom" på en genetiskt omönstrad katt är vanligt, men eftersom katten är genetiskt omönstrad finns det ingen mönsterkod för det och därför brukar man inte heller skriva ut det.

Sajtvärd Katter iFokus

Upp till toppen
Annons: