00 - Allmänt kattprat

Färg och betäckning?

2016-10-29 13:29 #0 av: Volpes

Hej. Har nu äntligen skaffat en liten vän till Ymer, Grim heter han och jag antar att han är svartsmoke tabby men är inte helt säker, så jat tänkte om någon kunde hjälpa mig och vad han i så fall har för förgbetäckning? Han har vitt hår längst in mot huden förutom där han är mönstrad typ på ben och så.

Anmäl
2016-10-29 13:58 #1 av: MonicaLagerquist

svart smoke med spökmarkeringar

ns

S*Blå Katten Cornish Rex & La Perm uppfödning.

Alla katter har ett livsvärde,men alla katter har inte ett avelsvärde.

www.blåkatten.se

Anmäl
2016-10-29 13:59 #2 av: Volpes

Jaha säger man bara spökmarkeringar och att han inte är tabby, det viste jag inte.

Anmäl
2016-10-29 14:34 #3 av: MonicaLagerquist

Hade han varit mönstrad skulle han vara ljus runt mun och ögon.

S*Blå Katten Cornish Rex & La Perm uppfödning.

Alla katter har ett livsvärde,men alla katter har inte ett avelsvärde.

www.blåkatten.se

Anmäl
2016-10-29 14:54 #4 av: Volpes

Okej, ja där är han svart, trode att han var "riktigt" mönstrad då han ahr tydliga ränder på bröstet, frambenen och svansen. 

Anmäl
2016-10-29 15:03 #5 av: jollycox

Visst heter det silver om katten är mönstrad och vit i botten? En katt kan inte vara svartsmoketabby/tigre/spotted utan det heter då svartsilvertabby/tigre/spotted.

Volpes: Googla på dom olika färgerna så ser du skillnaden.

// Sofia

Anmäl
2016-10-29 15:30 #6 av: Volpes

ja det ska jag göra, viste inte riktigt vilka namn jag hade och välja emelan och söka på. :)

Anmäl
2016-10-29 16:16 #7 av: Volpes

Nej, svartsilvertabby verkar han ju definitift inte vara, de är ju mycket ljusare, så då är han bara en svartsmoke med spökmönster. Men jag vet inte om man ska nämna spökmönstring när jag skaffa hans försäkring, vet ni det? Tack för era svar :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.