00 - Allmänt kattprat

Min kattunge slickar på mig

2016-10-28 15:38 #0 av: Mixa20

Har en kattunge på 18 veckor.
Hon slickar på mina händer och i ansiktet. Jag har haft katter förut men ingen av dom har gjort så.
Vad ska jag göra? Är det ok eller ska jag vänja henne av med det?

Anmäl
2016-10-28 15:51 #1 av: Skorpion76

Vad gulligt! Hon tycker helt enkelt om dig!

Energy Pethead
Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel

Sajtvärd för Nostalgi, Autism, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Anmäl
2016-10-28 15:55 #2 av: Torparmor

Det har alltid våra katter också gjort.  Jag har trott att det beror på att vi hör till samma familj - katter som "hör ihop" putsar ju på varann

Dagen idag är ett oskrivet blad - gör något bra av den gåvan!

Anmäl
2016-10-28 17:03 #3 av: Dimocarpus

Din katt älskar dig, ni är i samma "flock". Så gör en av mina tonåringarna. Hon tycker om att sova bredvid mig på kudden och slicka mig varje dag. Tyvärr är jag inte lika förtjust i det som hennes partner in crime älskar det. Jag brukar gömma ansiktet så slutar hon men hon försöker varje dag, så jobbar hon :)

Anmäl
2016-10-28 17:30 #4 av: [Toretto]

Du behöver inte vara orolig det inget konstigt beteende var glad istället att du har en katt som tycker om dig! Mina katter väcker mig varje morgon genom att slicka mig massor i ansiktet och stryker sig mot mig sen händer det nästan dagligen att katterna slickar mig på händerna eller i ansiktet när dom ligger på magen eller bröstkorgen när jag ligger i soffan och kollar på tv.

Anmäl
2016-10-28 20:38 #5 av: Mixa20

Åhhhh va glad jag blir! Är det så hon visar mig sin kärlek så är det välkommet! Jag älskar henne <3

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.