Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2008 ggr
crins
10/28/16, 11:11 AM

Kennelhosta\ Bordetella

Hej! Min hund har hostat lite, och det kan ha varit en släng av kennelhosta! Verkar som den kan gå i landet! När jag var ute med hunden träffade jag en annan hundägare vars katt var sjuk! Tror t.om den var inlagd, men kan inte säga det säkert! Kattägaren berättade att hennes katts ögon var röda och hon var tydligen snuvig och hostig! Hon visste inte vad hennes katt drabbats av! Det var då jag började tänka på kennelhosta som hunden drabbats av! Katten smittas ej av hundens kennelhosta! Men kennel hosta kan ge Bordetella och Bordetella kan smitta katt! Vad har ni för erfarenheter angående detta? Har ni katter som varit sjuka! Har ni hund och katt? (Man kan ju också vaccinera hunden direkt i nosen och då waccinerar mot kennel hosta ochBordertella! men inget waccin är100% säkert och man vet ej heller om det hjälper alla hundar heller) Kennelhosta smittar också innan det bryter ut.

Annons:
crins
10/28/16, 11:35 AM
#1

Glömde skriva, Min hund har varit fullt frisk när jag träffade hennes hundar! Därför funderar jag om hennes hundar kanske smittat min? Det kan jag inte säga! (Men man ska aldrig låta sitt djur hälsa på andra hundar när de har någon form av infektion!) Och hon visste ju ej vad hennes katt drabbats av! Men eftersom min hund efter hand fått hosta! Så kan man ju undra om det kanske var kennelhosta katten hade i form av Bordetella.😉

Vanja
10/28/16, 12:17 PM
#2

#1 Varför är din hund inte vaccinerad mot kennelhosta sedan tidigare?

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

crins
10/28/16, 1:03 PM
#3

Hej Vanja! Min hund Waccineras mot kennelhosta varje år! Men i injekttionsform! Finns inga indiktioner att inte hundens smittas ändå! Men hundens Kennelhosta i form av Bordetella kan smitta katt! Kanske kan kattens Bordetella smitta hund med och tvärt om! Men jag var lite nyfiken på Bordetella! Om någon där ute har haft en hund som smittat sin katt! Min hund har haft lindriga symtom som lite klart nosflöde! (Kanske noskvalster, men jag vet inte!)

Upp till toppen
Annons: