Annons:
Etiketter: hÀlsabeteendekosthÄllning
LĂ€st 773 ggr
hanna-jo85
10/27/16, 8:33 PM

Juvertumör 😱

Fick idag redan pĂ„ att min Ă€lskade katt pĂ„ 12 Ă„r har fĂ„tt en juvertumör 😱 verkar vara en snabbvĂ€xande elakartad tumör dĂ„ den vĂ€xt till det dubbla sedan i fredags.. om jag vill operera mĂ„ste hon opereras sĂ„ fort som möjligt, sĂ„ har fĂ„tt en tid pĂ„ mĂ„ndag för detta. Ska fĂ„ provsvaren frĂ„n röntgenbilderna för att se om den spridit sig till lungorna. IsĂ„fall finns det inget att göra.. Vill gĂ€rna operera henne, men funderar pĂ„ om det Ă€r egoistiskt (flera som pĂ„talat detta). Hon Ă€r trots allt 12 Ă„r, gĂ„r pĂ„ hög dos kortison varje dag sedan nĂ„gra Ă„r tillbaka pga allergi och detta har gjort att hennes njurvĂ€rden Ă€r lite dĂ„liga.. hemma Ă€r det inte sĂ„ jĂ€ttebra just nu och hon har visat lite stressymtom pga detta. Är sjĂ€lv i en förlossningsdepression och dottern har kolik (detta gĂ„r ju över och Ă€r Ă€ven redan mycket bĂ€ttre) sĂ„ jag har inte den tiden med mina djur som jag brukar ha, men blir mer och mer för varje dag nu.. Nu nĂ€r man Ă€r förĂ€ldraledig sĂ„ Ă€r ju inte ekonomin den bĂ€sta. Hon Ă€r sjĂ€lvklart försĂ€krad, men det kommer ju Ă€ndĂ„ kosta en del dĂ„ försĂ€kringsvillkoren inte Ă€r de bĂ€sta.. Men jag Ă€lskar henne sĂ„, vill ju att hon ska bli frisk ❀ Vet inte riktigt vad jag vill fĂ„ ut av detta inlĂ€gg.. kanske lite rĂ„d och stöttning.. snĂ€lla va inte taskig mot mig som funderar pĂ„ att inte operera henne.. mĂ„r redan dĂ„ligt som det Ă€r..

Annons:
Aleya
10/27/16, 8:43 PM
#1

NÀr du sÀger att tumören vÀxer snabbt sÄ tÀnker jag att risken för metastaser Àr högre. Jag skulle ha gett min katt en bra sista tid istÀllet gör att plÄga med operation. För att hela efter en operation Àr ju inte heller trevligt och gÄr inte lÀtt alla gÄnger. SÄ resonerar jag.

BlommaStjÀrnorMemento moriStjÀrnorBlomma

Medarbetare för Julen

[helga21]
10/27/16, 9:32 PM
#2

Om hon opereras sÄ tar de bort hela raden med bröst dÀr tumören sitter.

crins
10/28/16, 1:15 PM
#3

Det Àr bara DU som kan bestÀmma hur du vill göra för din katt! Katter kan bli bra gamla! Men det Àr ju inte sÀkert hon blir bra om hon opereras heller, det Àr ju en risk du tar! Sedan behöver hon ju tas hand om efter operation ocksÄ! Det kostar ocksÄ mycket pengar! Men jag förstÄr man gör allt för sitt djur! Bara djuret fÄr mÄ bra!

hanna-jo85
10/28/16, 4:44 PM
#4

Fick provsvaren idag. Det visade sig ha spridits till lungorna sĂ„ nu har jag inte lĂ€ngre nĂ„got val 😱

Aleya
10/28/16, 8:55 PM
#5

#4 beklagar. Inte kul nĂ€r det ska bli pĂ„ detta viset. 😱

BlommaStjÀrnorMemento moriStjÀrnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons:
Â