04 - Tillbehör & Utrustning

Rengöra kattspade

2016-10-16 16:07 #0 av: VT4ever

Hej! Hur ofta brukar ni rengöra er kattspade och med vad? Eller köper ni en ny när den börjar bli för sunkig ? =)

Anmäl
2016-10-16 16:13 #1 av: Fridaaaa

Rengör varje vecka. Skurar med vatten och såpa eller klorin :) 

Medarbetare: rexkaniner, Support.
Bloggar: Vardagsblogg Kaninblogg Djurblogg
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2016-10-16 16:19 #2 av: NatasjaHemby

Rengör spadarna samtidigt som jag skurar ur lådorna, ca en gång i veckan. Blötlägger och skurar med såpa antingen i trädgården eller badkaret beroende på säsong, sköljer, häller över kokande vatten, torkar. Byter ut dem helt med några månaders mellanrum.

SE*Simbelmynes

Anmäl
2016-10-16 16:32 #3 av: [helga21]

Sätter använd spade i klorvatten och rengör när de stått där en stund var gång jag tagit upp ur lådorna.

Anmäl
2016-10-17 09:08 #4 av: VoxBauers

Efter varje rensning! Alltså flera gånger per dag! De utgör en riktig bakteriehärd...

www.voxbauers.weebly.com

www.cornishrex.se

Anmäl
2016-10-17 13:04 #5 av: nightingale

Jag brukar spola av spaden i så varmt vatten som möjligt efter varje rensning för o bli av med eventuella "rester". Känns lite fräschare :) 

Anmäl
2016-10-17 14:03 #6 av: Bästakompis

Diskar den med toaborsten i toastolen om det kommit bajs på den, annars i badkaret med badrummets diskborste, och förvarar i en glassbunke på toagolvet tillsammans med hundbajspåsar som klumparna läggs i. Rengör när det är synlig smuts.

Anmäl
2016-10-17 20:53 #7 av: ApanAnn

Jag brukar diska den när jag städar lådorna eller när jag plockat upp något riktigt vidrigt... Skrattar Jag har en plastburk som jag fyller med hett vatten och såpa så får den stå och blöta i den ett tag. Efteråt kör jag ett varv med vatten och klorin. Sen får den lufttorka och då ser den ut som ny. Jag har 2 likadana spadar så den kan stå i blöt rätt länge.

Anmäl
2016-10-20 20:49 #8 av: new2ragdoll

Tar en servett indränkt i alkohol varje gång den berört avföring.

Anmäl
2016-10-20 20:52 #9 av: molbojse

Nu känner jag mig plötsligt väldigt äcklig, för jag har aldrig rengjort spaden D: Kanske dags att köpa en ny då och börja diska den...

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.