Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 744 ggr
Mixa20
2016-10-16 11:39

Hälsning

Hur hälsar eran katt-unge? Har haft en katt i 13 år och hon hälsade när hon hoppade upp hos mig med att buffa mot mitt huvud eller annan kroppsdel. Min nu 17 veckors katt gör inte det. När börjar dom med buffningen ? Gör kanske inte alla katter så?

Annons:
mangemani4
2016-10-16 11:56
#1

min katt gjorde inte så i början. han hälsade på mig genom att ha svansen upp i vädret vilket betyder "hej, vi kan vara vänner", alternativt att han hoppade upp och började "stampa" på magen. buffningarna började han med mycket senare.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Aleya
2016-10-16 12:01
#2

Katterna hos min mamma (Vi äger dom tillsammans) kommer rusande alla fyra och ska gå och stryka sig kring fötterna. Sedan så rullar vissa, andra ska ha kli kring skallen och andra klapp på magen osv. Så ingen katt är den andra lik.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Mixa20
2016-10-16 12:06
#3

Minns ju inte när min andra katt började med det. Var mest nyfiken om alla gör så eller om det är från katt till katt :) Hon kommer mot mig svansen i vädret. Hon är verkligen en pigg buse <3 Tack för svar :)

Salish
2016-10-16 14:02
#4

Min katt stryker sig inte eller buffar med huvudet, utan när jag kommer hem eller vaknar på morgonen kommer han först fram och nosar på mig och sedan lägger sig och rullar på hallmattan.

Bästakompis
2016-10-16 14:17
#5

Vissa är riktiga huvud-gnuggare, eller de rentav stångas, andra inte. Vissa pratar, andra inte. Vissa rullar sig på golvet som sagt, andra sitter och spinner och trampar med framtassarna…att gå fram till klös-stället och sträcka ut sig och dra några tag kan också vara en glad hälsnings-ceremoni!

mariesdotter
2016-10-16 15:03
#6

Min vuxna katt lägger sig på rygg och vill bli kliad på magen, alt. stryker sig mot mig. Kattungen hälsar med ett mjau och springer och hämtar en av sina favoritmöss som jag ska kasta åt henne.

Annons:
Upp till toppen
Annons: