Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 701 ggr
MalinB92
2016-10-13 12:41

Bajsproblem, äckliga tassar.

Hej! Vi har två katter som kommer från katthem. Dom har blivit tamare och tamare, det går verkligen! Men det är ett problem vi har och det är att speciellt den ena katten är så otroligt renlig. Hon krafsar så mycket att hon kan få bajs mellan klorna/på tassarna. Undrar om någon annan varit med om samma sak? Finns det någon lösning? Visst det är ju bättre att dom är renliga än tvärtom men inte när det går till överdrift :/. Dom har nog väldigt många instinkter, hon krafsar runt maten och om det är någonting på golvet också. Hälsningar Malin

Med vänliga hälsningar,
Malin

Annons:
annzoo
2016-10-13 13:04
#1

hur mycket sand har du i lådan?
Har man grävare är det bra med minst 15-20cm sanddjup

Krafsa över maten gör mina katter när de är mätta iaf förutom om det är på golvet för då markerar de att här luktar illa och behövs täckas över/städas

MalinB92
2016-10-13 13:43
#2

#1 Vi har ganska bra mycket sand men får testa med att ha mer! Tack för tipset :) Ska snart byta till en låda med högre kanter också så då får det plats med mer sand! Ja våra katter verkar vilja "spara till senare" brukar vi säga haha. För då har dom precis fått mat, ätit lite men det är mat kvar. Då luktar hon på maten, krafsar med ena tassen åt ett håll, sedan luktar hon igen och krafsar åt ett annat håll. Hon kan ibland hålla på någon minut. Sedan finns det dagar hon inte gör det alls. Och ligger det papper/jord/sand eller nåt på golvet så krafsar hon ihop det till en hög. En renlig misse det här haha! :D

Med vänliga hälsningar,
Malin

Volpes
2016-10-13 16:14
#3

MIn katt försöker också kraffsa över maten när han inte vill ha mer och han försöker även kraffsa över mina mackor när de ligger på bordet :p

Upp till toppen
Annons: